هشدارهای سفارت جمهوری اسلامی ایران به مسافران تایلند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سفارت جمهوری اسلامی ایران با توجه به مشکلات پیش آمده برای مسافرانی که با سهل‌انگاری به کشور تایلند سفر کرده‌اند، لیستی از نکاتی که با رعایت آن‌ها یک سفر ایمن به تایلند را تجربه خواهید کرد، منتشر کرده است.

هشدارهای سفارت جمهوری اسلامی ایران به مسافران تایلند

در سفر به کشور تایلند باید مراقب اسناد هویتی خود باشید. گذرنامه تنها سند هویتی شما در سفر به کشورهای خارجی است. نباید آن را به کسی امانت بدهید و یا نباید از آن برای کرایه اتومبیل و موتور استفاده کنید.

مراقب سیگار کشیدن در تایلند باشید. سیگار کشیدن در اماکن عمومی کشو تایلند ممنوع است و به صورت سختگیرانه این قانون اجرا می‌شود. معمولا در اماکن عمومی این کشور اتاق‌هایی به نام اتاق سیگار در نظر گرفته شده است. این سختگیرانه بودن حتی در تلویزیون این کشور نیز با سانسور کردن سیگار به چشم می‌خورد. براساس مقررات تدوین شده در تایلند به همراه داشتن یک باکس در هنگام ورود به کشور تایلند جریمه سنگینی دارد.

بیماری ایدز یکی از خطراتی می‌باشد که گردشگران تور ارزان تایلند را تهدید می‌کند. وزارت بهداشت این کشور در طی سرشماری که در سال 2004 صورت گرفته، اعلام کرده است که بیش از %60 مبتلیان به ایدز در تایلند در گروه سنی 15 تا 24 سال هستند. وزیر بهداشت نیز اعلام بیش از 80 هزار نفر از جوانان تایلندی به بیماری ایدز مبتلا هستند.

با هوشیاری کامل به کشور تایلند سفر کنید و به صورت قاچاقی به این کشور سفر نکنید. فریب وعده های دروغین آنها را جهت اعزام به سایر کشورها را نخورده چرا که افراد به امید رفتن به اروپا، ژاپن و یا کره با از دست دادن تمامی دارایی خود به پلیس محل معرفی شده و اکنون در زندانهای تایلند به امید اتمام دوران محکومیت خود و بازگشت به ایران می‌باشند.

براساس مقررات جدیدی که کشور تایلند وضع کرده است، اتباع جمهوری اسلامی ایران جهت اخذ ویزا تنها می توانند به سفارت تایلند در تهران مراجعه و درخواست ویزا کنند و در صورت مراجعه سفارتخانه‌های تایلند در سایر کشورها اخذ ویزا برای آن‌ها بسیار مشکل خواهد بود. بنابراین توصیه می‌شود هموطنانی که از ایران قصد سفر به کشور تایلند را دارند حتما در تهران روادید سفر به تایلند دریافت کنند.

انتشار: 26 مرداد 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1

به "هشدارهای سفارت جمهوری اسلامی ایران به مسافران تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهای سفارت جمهوری اسلامی ایران به مسافران تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید