آزادی زندانیان طالبان به تعویق افتاد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، شورای امنیت ملی افغانستان می گوید فرایند آزادی زندانیان طالبان آنچنان که قبلاً گفته شده بود، از فردا آغاز نخواهد شد.

آزادی زندانیان طالبان به تعویق افتاد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، شورای امنیت ملی افغانستان می گوید فرایند آزادی زندانیان طالبان آنچنان که قبلاً گفته شده بود از فردا آغاز نخواهد شد.

جاوید فیصل، سخنگوی این اداره امروز در صفحه توئیترش نوشته است که طالبان روز گذشته در یک کنفرانس ویدیویی توافق کردند تا هیئتی را برای بحث روی موارد فنی بیشتر با دولت به کابل بفرستند.

فیصل اما زمان دقیق سفر هیأت طالبان به کابل را معین نکرد.

گروه طالبان تا به امروز در این مورد آغاز نشدن فرایند آزادی زندانیان از فردا اظهار نظری نکرده اما سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به بی بی سی درباره هیئت این گروه که به کابل قرار است سفر کند گفت احتمالا شمار اعضای این هیئت از آنچه که قبلاً در نظر بود، کمتر شود.

سومین دیدار مجازی دولت و طالبان

در همین حال اداره شورای امنیت ملی افغانستان از برگزاری سومین کنفرانس ویدئویی گروه نخست تماس صلح دولت با اعضای سیاسی گروه طالبان و مسئولان کمیسیون زندانیان طالبان خبر داده است.

این اداره شب گذشته با انتشار یک اعلامیه نوشت قرار است که طالبان با حمایت سازمان صلیب سرخ به کابل آمده و با دولت افغانستان در مورد آزادی زندانیان مصاحبه کند.

شورای امنیت ملی در ادامه گفته است که که نمایندگان سفارت آمریکا، وزارت خارجه قطر و صلیب سرخ نیز در این کنفرانس حضور داشته اند.

انتهای پیام/4129/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1241

به "آزادی زندانیان طالبان به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی زندانیان طالبان به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید