آشنایی با سوغات زیبای لبنان، عکس

به گزارش تور ارمنستان ارزان، هر زمان قصد بازدید از لبنان را داشتید، باید بدانید که این کشور ترکیبی از تاریخ و فرهنگ های گوناگون است. لبنان، در حاشیه دریای مدیترانه با نفوذ امپراطوری های روم، عثمانی و فرانسه، پر از جواهراتی است که ارزش بردن به خانه را دارند. در این مقاله با برخی از بهترین سوغات لبنان آشنا شوید:

آشنایی با سوغات زیبای لبنان، عکس

کتاب

برای کشور کوچکی مثل لبنان، شمار روشنفکران و نویسندگانی که به جهان معرفی شده اند، حیرت انگیز است. به نظر می رسد که هر چند سال یک بار یک شهروند لبنانی به خاطر نوشتن یک اثر خاص در جهان به شهرت می رسد. تاریخ جنگ و درگیری های اجتماعی این کشور، داستان های فراوان و جذابی برای روایت کردن خلق کرده است. از خلیل جبران گرفته تا راوی الحاج، کتاب های فراوانی وجود دارد که ارزش خرید در سفر بعدی شما به لبنان را دارند.

کیف های برند سارا

برند در حال رشد کیف سارا (Sarahs Bag) در اصل یک برند عرضه کیف های دستی لبنانی است. برند کیف سارا که در سال 2000 توسط سارا بیدون تأسیس شد همواره با بیان نظرات صریح در مورد واقعیات زندگی به عنوان یک محصول محلی مشهور است. این کیف ها سوغاتی های ایده آلی برای بردن به خاطر در هنگام سفر به لبنان هستند. اگر به دنبال کامل کردن کمد لباس های خود با یک کیف اصیل هستید، این برند برای شما ساخته شده است.

شیرینی ها

شاید یکی از بهترین هدایا برای بردن به خانه از لبنان خوراکی باشد. فروشگاه هایی نظیر حالِب (Hallab) و دویهی (Douaihy) محصولاتی دارند که مختص مسافران بوده و شعبه های آن در فرودگاه بین المللی بیروت واقع شده است. وقتی که به خانه بازگشتید، با آخرین یادگار از سفر خود به لبنان، دوباره طعم شیرین این کشور را مزه مزه کنید.

آجیل های برشته

آجیل های برشته در میان مردم محلی طرفداران فراوانی دارد. اغلب اوقات وقتی که شما به یک خانه لبنانی دعوت می شوید، یک ظرف از آجیل برشته شده، آجیل های نمکی و تخمه در مقابل شما قرار می گیرد. آجیل ها نیز به مانند شیرینی در بسته بندی های مخصوص مسافران در همه جا یافت می شوند و شرکت هایی چون الامین و الرفاعی (Al-Rifai) دارای شعبه هایی در سراسر کشور هستند.

ظروف قهوه خوری ترک

ظروف قهوه خوری ترک از جنس نقره معمولاً در بازارهای قدیمی نظیر تریپولی یافت می شوند؛ این ظروف ازجمله پرطرفدارترین سوغاتی ها برای بردن به خانه هستند. وقتی که به لبنان سفر کردید، خیلی زود متوجه خواهید شد که مردم محلی عاشق قهوه ترک هستند و در طول روز چندین فنجان از این قهوه می نوشند.

لوازم دکوری منزل رعنا سلام

رعنا سلام (Rana Salam) نیز به مانند کیف سارا از برندهای معتبر در لبنان است که در تولید لوازم دکوری منزل تخصص دارد. این لوازم شامل تابلو، پوستر و بالشت می شوند که همگی آن ها میراث زندگی لبنانی با کمی حال و هوای مدرن را روایت می کنند. کافی است تا در میان این لوازم زیبا گشت بزنید؛ آن وقت است که آرزو می کردید کاش بودجه بیشتری برای خرج کردن در سفر داشتید.

حجاری بر روی چوب سرو

در هنگام سفر خود به جنگل های سرو لبنان، احتمالاً این چوب های حجاری شده از جنس درخت سرو را در همه جا مشاهده خواهید کرد. تکه ای از جادوی این جنگل را با خود به خانه ببرید یا حتی بخواهید فروشندگان به طور اختصاصی پیامی از سوی شما بر روی چوب برای عزیزانتان بنویسند.

لباس های سنتی

لبنان نیز به مانند دیگر کشورهای عربی، پر از فروشگاه هایی است که لباس های سنتی کشور را به فروش می رسانند. عباهای زیبا ازجمله لباس های سنتی لبنانی هستند. اگر به دنبال یک لباس اصیل برای شرکت در مراسم نامزدی در لبنان هستید یا اینکه صرفاً عاشق فرهنگ این کشور شده اید، مطمئن شوید که یکی از آن ها را از فروشگاه های فراوان و لوکس سراسر کشور تهیه می کنید.

برند Art 7ake

دیگر پدیده طنزآمیز در فرهنگ جوانان محلی، برند لبنانی Art 7ake است که به شوخی های رایج جوانان این کشور با هر چیزی می پردازد. محصولات این برند نظیر تی شرت های چاپی، ایده های خود برای شوخی را از بیروت دهه 60 میلادی و واقعیات معاصر می گیرند و می توانند یک سوغاتی عالی برای بردن به خانه باشند.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1546

به "آشنایی با سوغات زیبای لبنان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سوغات زیبای لبنان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید