آلمان خواهان توجه ویژه به مسئله خلع سلاح اتمی شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل ضمن حمایت از توافق هسته ای با ایران خواهان توجه ویژه جامعه بین المللی به مسئله خلع سلاح هسته ای شد.

آلمان خواهان توجه ویژه به مسئله خلع سلاح اتمی شد

با قیمت تور آلمان زمستان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک درخواست کرد که هدف دستیابی به یک دنیا عاری از تسلیحات اتمی مورد بی توجهی قرار نگیرد.

وی تاکید نمود: زمان آن رسیده که به کوشش های خلع سلاح راکد مانده زندگی جدیدی بدهیم. ماس تاکید نمود: زمانی که حدود 50 سال پیش پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی منعقد شد هدف این بود که دنیای عاری از تسلیحات اتمی ایجاد گردد و هیچ کس بیش از اعضای شورای امنیت سازمان مل متحد در این باره مسئول نیست.

روز سه شنبه هایکو ماس به همراه وزرای امور خارجه 15 کشور دیگر کاتالوگی حاوی پیشنهاداتی درباره چگونگی بازگرداندن جهت خلع سلاح هسته ای به فرایند سابق را ارائه داد. در این بیانیه مشترک موسوم به ابتکار استکهلم آمده است که حالا زمان عمل کردن است تا خطرات هسته ای را کاهش دهیم.

کشورهای بزرگی از جمله آرژانتین، اندونزی و کانادا از امضا نمایندگان این بیانیه بودند. اما از بین 9 کشور دارنده تسلیحات هسته ای هیچ کدام در این طرح مشارکت نکردند.

هایکو ماس همچنین تاکید نمود که قرارداد منع گسترش تسلیحات اتمی با مسائل جدی روبرو شده است.

هایکو ماس در مسئله توافق هسته ای با ایران نیز از موضع آمریکا فاصله گرفته و تاکید نمود که توافق هسته ای وین بهترین و تنها ابزار امیدوار نماینده برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای است. اروپا همچنان در کنار این توافق واقع شده است. البته همچنین از ایران درخواست می گردد تا به تعهدات خود در این توافق بدون تاخیر و کوتاهی پایبند بماند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین کشورهای را که با وجود ممنوعیت سازمان ملل همچنان سلاح و نیرو به لیبی می فرستند را تهدید به عواقب این گونه اقدامات نموده و گفت: هیچ کس نمی تواند امیدوار باشد که چنین تخلفاتی که قابل اثبات بوده و بعدها اثبات می گردد بدون عواقب باقی بماند.

اواسط ژانویه 16 کشور و سازمان بین المللی در نشستی در برلین خود را موظف کردند که به دخالت های خارجی در این مناقشات خاتمه دهند. با این همه بعضی کشورها همچنان سلاح و نیرو به لیبی اعزام می نمایند.

آلمان از ابتدای سال 2019 برای مدت 2 سال به عضویت شورای امنیت سازمان ملل درآمده است.

هایکو ماس همچنین قرار است امروز در نشست دیگری با موضوع بحران سوریه شرکت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1137

به "آلمان خواهان توجه ویژه به مسئله خلع سلاح اتمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان خواهان توجه ویژه به مسئله خلع سلاح اتمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید