ادعای ترامپ: چین در حال اعزام نیرو به مرز هنگ کنگ است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد دولت چین در حال اعزام نیروی نظامی به مرز این کشور با هنگ کنگ است.

ادعای ترامپ: چین در حال اعزام نیرو به مرز هنگ کنگ است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در پیغامی توئیتری مدعی شد دولت چین در حال انتقال نیروی نظامی به مرز این کشور با هنگ کنگ است.

دونالد ترامپ در این پیغام توئیتری نوشت: بسیاری از افراد، من و آمریکا را بابت مسائل کنونی در هنگ کنگ سرزنش می نمایند. نمی توانم تصور کنم که دلیلش چیست. نهادهای اطلاعاتی به من اطلاع داده اند که دولت چین در حال انتقال نیروی نظامی به مرز هنگ کنگ است. همه باید در آرامش و امنیت باشند.

هنگ کنگ طی هفته های اخیر صحنه اعتراض مخالفان لایحه لایحه استرداد مجرمین به چین بوده است. معترضان در هنگ کنگ اعتقاد دارند طبق توافق سال 1997 بین بریتانیا و چین، پکن با اعطای بعضی آزادی ها مانند سیستم قضایی مستقل و آزادی بیان هنگ کنگ موافقت نموده، اما طرح استرداد بعضی مجرمان به چین ناقض این توافق و احتمالاً مقدمه ای برای دخالتهای بیشتر چین خواهد بود.

کری لام، رئیس دولت محلی هنگ کنگ، 18 تیر با مرده خواندن طرح استرداد مجرمان از هنگ کنگ به چین سعی در فرونشاندن خشم معترضان داشت، اما شهروندان هنگ کنگی همچنان به اعتراضات خود ادامه داده اند و این مسئله باعث شده است که ظن دست داشتن دولت های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس در قضیه هنگ کنگ، در بین مقامات چینی تقویت گردد.

پکن اخیراً ادامه ناآرامی های سیاسی در هنگ کنگ را نتیجه دستهای سیاه آمریکا خواند و به واشنگتن توصیه کرد این موضوع را به خاطر بیاورد که هنگ کنگ در واقع هنگ کنگ چین است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 516

به "ادعای ترامپ: چین در حال اعزام نیرو به مرز هنگ کنگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ترامپ: چین در حال اعزام نیرو به مرز هنگ کنگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید