استقبال رئیس کمیته امنیتی مجلس انگلیس از همکاری با ایران برای مقابله با داعش

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: رئیس کمیته امنیتی مجلس انگلیس از همکاری با ایران برای مقابله با گروه داعش استقبال کرد.

استقبال رئیس کمیته امنیتی مجلس انگلیس از همکاری با ایران برای مقابله با داعش

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مالکوم ریفکایند، رئیس کمیته اطلاعاتی و امنیتی مجلس انگلیس از یادداشت دیوید کامرون که خواهان همکاری با ایران برای مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش شده بود، استقبال کرد.

این نماینده مجلس انگلیس که بین سالهای 1995 تا 1997 وزیر خارجه انگلیس بوده با نگارش یادداشتی در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف اظهاراتی مطرح نموده که اشاره به یادداشت روز یکشنبه آقای کامرون داشت در ساندی تلگراف داشت؛ وی نوشت اگر مجبور به همکاری با ایران برای غلبه بر داعش هستیم، دست به کار شویم.

این نماینده مجلس انگلیس در این یادداشت با اشاره به اینکه تجارب تاریخی نشان می دهند اتحادهای موقتی ناگزیر گاه بهترین راه برای حل پاره ای از مسائل هستند مدعی شده اشتراک دیدگاه های بین ایران و آمریکا یا دولت عراق و نیروهای پیشمرگه کّرد طی روزهای اخیر مواردی از این اتحاد برای مقابله با گروه داعش بوده اند.

آقای کامرون روز یکشنبه در مقاله ای در ساندی تلگراف نوشت یاری های بشردوستانه و حملات هوایی به تنهایی برای مقابله با داعش کافی نیست و واکنش امنیتی قاطع ضروری است. او از لزوم واکنش سیاسی و دیپلماتیک گسترده تر به ویژه با مشارکت همسایگان و کشورهای منطقه نوشته است.

به نوشته آقای کامرون، بریتانیا باید با کشورهایی مثل عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، مصر و ترکیه و شاید حتی ایران همکاری کند. او موقعیت فعلی را مقطعی خوانده که ایران می تواند آن را برای همکاری با جامعه جهانی در برابر تهدیدی مشترک انتخاب کند.

در بخشی از این یادداشت، درباره همکاری انگلیس با ایران آمده است: در این مورد، دشمنِ دشمن من، دوستم نیست. اما با توجه به توصیه مارگرات تاچر درباره میخائیل گورباچوف، ما می توانیم برای حل موضوع تروریسم با آنها وارد معامله شویم.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 797

به "استقبال رئیس کمیته امنیتی مجلس انگلیس از همکاری با ایران برای مقابله با داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال رئیس کمیته امنیتی مجلس انگلیس از همکاری با ایران برای مقابله با داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید