اعلام آمادگی عمان برای میانجیگری بین ایران و عربستان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بعضی رسانه های منطقه به نقل از وزیر خارجه عمان از اعلام آمادگی این کشور برای میانجیگری بین ایران و عربستان به ویژه درباره سوریه خبر دادند.

اعلام آمادگی عمان برای میانجیگری بین ایران و عربستان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی کویت(کونا) از آمادگی سلطان نشین عمان برای میانجی گری میان ریاض و تهران درباره سوریه اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه سلطان نشین عمان که به برلین سفر نموده است، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی خود آمادگی کشورش برای میانجی گری میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی درباره بحران سوریه را در صورتی که دو طرف بخواهند، خاطرنشان کرد.

بن علوی گفت وجود روابط باثبات میان ریاض و تهران مسئله بسیار مهمی برای عمان است، چرا که این مسئله به ایجاد پایه هایی برای تفاهمات درباره پرونده های متعدد در منطقه همچون سوریه و یمن یاری خواهد نمود.

وزیر خارجه سلطان نشین عمان با بیان این که اختلافات در مواضع عربستان و ایران را احساس می نماید، تاکید نمود درباره دستیابی به راه چاره هایی برای این اختلافات خوش بین است.

تنها راه چاره بحران سوریه

وی درباره اوضاع سوریه هم گفت راهکارهای دیپلماتیک تنها وسیله برای حل بحران سوریه است و ادامه جنگ بهترین راه چاره این بحران نیست.

در دیدار اخیر با اسد چه گذشت

بن علوی درباره دیدار اخیرش با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق گفت در مذاکرات به چشم انداز جدید برای حل بحران سوریه پرداخته شد.

خوش بینی محتاطانه به حل بحران یمن

وزیر خارجه سلطان نشین عمان درباره اوضاع یمن با ابراز خوش بینی محتاطانه درباره حل بحرانی که از مارس گذشته ادامه دارد(جنگ رژیم عربستان و متحدانش علیه یمن از ششم فروردین) گفت نشانه های مثبتی درباره آتش بس وجود دارد و اساس راه چاره بحران یمن، طرحی است که سازمان ملل وضع نموده است.

استقبال اشتاین مایر از مشارکت ایران در نشست وین

از سوی دیگر اشتاین مایر در این کنفرانس مطبوعاتی از مشارکت ایران و عربستان در نشست آینده وین درباره بحران سوریه استقبال کرد و گفت این یک گام کوچک در راستا حل بحران سوریه است.وزیر خارجه آلمان خواهان برداشتن گام هایی شد که فضاهایی از تفاهم را میان تهران و ریاض ایجاد می نماید. وی در این زمینه گفت دور اول مذاکرات وین، دلگرم کننده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 726

به "اعلام آمادگی عمان برای میانجیگری بین ایران و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی عمان برای میانجیگری بین ایران و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید