انتقاد شدید شرودر از تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2

به گزارش تور ارمنستان ارزان، صدر اعظم سابق آلمان انتقاد شدیدی به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 وارد نموده و آن را اقدامی آگاهانه در راستای سرانجام شراکت دو سوی آتلانتیک دانست.

انتقاد شدید شرودر از تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، گرهارد شرودر، صدر اعظم اسبق آلمان تحریم های جدید احتمالی آمریکا علیه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 را به عنوان اقدامی عمدی در راستای انتها شراکت دو سوی آتلانتیک محکوم کرد.

شرودر تاکید نمود که لایحه قانونی که در حال حاضر در کنگره آمریکا مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد یک حمله گسترده غیر قابل توجیه به اقتصاد اروپا و یک تجاوز غیر قابل قبول به استقلال و امنیت انرژِی غرب اروپا است.

شرودر در بیانیه خود برای جلسه علنی کمیسیون مالی مجلس آلمان که قرار است امروز برگزار گردد این گفته ها را گفت. موضوع این نشست تضمین حاکمیت و استقلال برنامه های سیاست انرژی اروپایی و آلمان است.

صدر اعظم اسبق آلمان همچنین تاکید نمود که بیش از 120 شرکت در زمینه ساخت کشتی ، مهندسی، محیط زیست، و امنیت که با پروژه نورد استریم 2 همکاری نموده و یا می نمایند تحت تاثیر این تحریم ها قرار گرفته اند. به گفته وی ایالات متحده آمریکا برنامه های تحریمی خود را علیه شرکت های اروپایی و نه روسی هدف قرار داده است.

شرودر همچنین هشدار داد که در پشت هر کدام از این شرکت ها مشاغل کاری اروپایی زیادی در معرض خطر قرار دارند. شرودر به دلیل نزدیکی به روسیه هم در آمریکا و هم در اروپا در معرض انتقادهایی قرار گرفته است.

در حال حاضر جمهوریخواهان و دموکرات ها در واشنگتن روی یک طرح قانونی برای گسترش تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 کار می نمایند. هدف مشخص شده آن ها توقف کامل این پروژه گازی است.

شرودر هزینه های بعدی چنین تحریم هایی را بسیار زیاد ارزیابی کرد.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می نماید. واشنگتن این طور استدالال می نماید که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می گردد.

تحریم های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت هایی است که با کشتی های خود در لوله گذاری در دریای بالتیک فعالیت می نمایند. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت ها تحریم شده اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده های بانکی آنها در آمریکا ضبط می شوند.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده،

خط لوله نورد استریم 2 گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد.

شرودر در بخش دیگری از سخنانش مناسبات آلمان و آمریکا را به دلیل مناقشات تعرفه ای و تک روی های ترامپ به شدت آسیب دیده ارزیابی نموده و گفت: جریمه های مالی علیه یک متحد ناتو در دوران رکود مالی چیزی غیر از یک انتها آگاهانه و عمدی به مشارکت دو سوی آتلانتیک نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1454

به "انتقاد شدید شرودر از تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید شرودر از تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید