بازگشت کرونا به کاتالونیااسپانیا ؛ پزشکان فراخوانده شدند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مقام های حوزه بهداشت و درمان اسپانیا روز دوشنبه شش ژوئیه (16 تیر) نگرانی جدی خود را نسبت به گسترش دوباره همه گیری ویروس کرونا در بخش هایی از کاتالونیا ابراز کردند.

بازگشت کرونا به کاتالونیااسپانیا ؛ پزشکان فراخوانده شدند

اقدام های محدود کننده از روز شنبه در بخش هایی از این منطقه برقرار شده است.

مقام های حوزه بهداشت و درمان اسپانیا روز دوشنبه شش ژوئیه (16 تیر) نگرانی جدی خود را نسبت به گسترش دوباره همه گیری ویروس کرونا در بخش هایی از کاتالونیا ابراز کردند.

اقدام های محدود کننده از روز شنبه در بخش هایی از این منطقه برقرار شده است.

در چند روز گذشته و به خصوص در آخر هفته تقریبا بیشترین تعداد موارد ابتلا در طول یک ماه را ثبت نموده ایم.

یک مقام اسپانیایی

فرناندو سیمون، رئیس بخش بیماری های واگیردار وزارت بهداشت اسپانیا در یک نشست خبری گفت: در چند روز گذشته و به خصوص در آخر هفته تقریبا بیشترین تعداد موارد ابتلا در طول یک ماه را ثبت نموده ایم.

طبق آماری که مقام های اسپانیایی در روز دوشنبه منتشر نموده اند، شمار افرادی که به ویروس کرونا از ابتدای شیوع آن مبتلا شده اند به 251 هزار و 789 نفر رسیده که 1250 مورد جدید از روز آدینه گذشته تشخیص داده شده است. طبق گفته مقام های حوزه بهداشت اسپانیا نیمی از موارد جدید ابتلا در کاتالونیا گزارش شده است.

مقام های کاتالونیا روز شنبه گذشته اعلام کردند که امکان ورود و خروج از منطقه ای در اطراف شهر لریدا در حدود 150 کیلومتری غرب بارسلون وجود ندارد. این منطقه حدود 200 هزار نفر سکنه دارد.

بیمارستان صحرایی برپا شد

مقام های حوزه سلامت کاتالونیا یک بیمارستان صحرایی را در نزدیکی مرکز اصلی بهداشت لریدا برپا نموده اند و پزشکان داوطلب را فراخوانده اند.

به نظر می رسد نخستین گروهی که در این منطقه در روزهای اخیر به ویروس کرونا مبتلا شده اند کارگران فصلی ای بوده باشند که در برداشت میوه حضور داشتند و پس از ابتلای این گروه، ویروس به سایر جمعیت این منطقه سرایت نموده است.

همزمان نیز مقامات منطقه گالیسیا در شمال غرب اسپانیا از روز یکشنبه 5 ژوئیه (15 تیر) اعلام کردند که در پی شیوع مجدد ویروس کرونا، مقررات قرنطینه را بر 70 هزار ساکن این ناحیه اعمال خواهند کرد.

با این وجود آقای سیمون تاکید نمود که در بیشتر نقاط اسپانیا نشانه هایی از افزایش خطر وجود ندارد. وی در حین حال از شهروندان خواست مسئولیت فردی خود را انجام دهند.

اسپانیا با ثبت بیش از 28 هزار مرگ از جمله کشورهای اروپایی است که بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کووید19 دیده است.

طبق یک مطالعه صورت گرفته در این کشور، تنها 5.2 درصد از جمعیت اسپانیا در برابر ویروس کرونا با فراوری پادتن ایمن شده اند.،یورونیوز

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1455

به "بازگشت کرونا به کاتالونیااسپانیا ؛ پزشکان فراخوانده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت کرونا به کاتالونیااسپانیا ؛ پزشکان فراخوانده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید