برآورد قیمت مسکن ملی در پرند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بر اساس اعلام یک عضو هیات مدیره شرکت عمران پرند، هزینه ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در این شهر متری 3.5 تا 4 میلیون تومان است که البته این ارقام با توجه به هزینه های فعلی برآورد شده و قیمت زمین و محوطه سازی هم به این مبالغ اضافه خواهد شد.

برآورد قیمت مسکن ملی در پرند

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران، با وجود آنکه تخمین اولیه وزیر راه و شهرسازی برای هزینه های طرح اقدام ملی مسکن 2.5 تا 3.5 میلیون تومان در هر متر مربع بود، ظاهراً افزایش قیمت مصالح ساختمانی تاثیر خود را بر روی این طرح گذاشته است.

پیش از این وزیر راه و شهرسازی و معاونان او برآورد اولیه از هزینه ساخت هر مترمربع مسکن ملی با توجه به هزینه های متفاوت در مناطق مختلف کشور را 2.5 تا 3.5 میلیون تومان در هر متر مربع می دانستند. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن نیز به خبرنگاران گفته بود که هم اکنون یک سازنده در ماهدشت کرج حاضر شده پروژه خود را با قیمت متری 3.5 میلیون تومان به طرح اقدام ملی بیاورد.

پروانه اصلانی البته این را هم گفته بود که هزینه ساخت در بسیاری از شهرستان ها کمتر از متری 2 میلیون تومان است.

با این وجود اعداد و ارقامی که از هزینه ساخت طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند استخراج شده رقم های بالاتری را نشان می دهد. بنا به گفته پدرام صمیمی فر عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند، به طور متوسط هزینه ساخت در حدود 3.5 تا 4 میلیون تومان به ازای هر مترمربع خواهد بود؛ البته در بعضی واحدها قیمت ساخت تا 4.5 میلیون تومان نیز خواهد رسید که فارغ از قیمت زمین و محوطه سازی است و قیمت زمین نیز بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری به صورت جداگانه معین خواهد شد.

او همچنین اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که در طرح ملی مسکن داشتیم این بود که جامعه هدف گسترده تر و متنوع تری را پیش بینی کنیم. بنابراین تیپ و متراژ واحدها در این طرح ملی، متفاوت است. طراحی واحدهای طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید پرند در متراژهای 75 تا 110 متری است. این واحدها در تیپ ها مختلف و با استفاده از مواد و طراحی های مختلف، ساخته خواهند شد.

برآورد قیمتی از مسکن ملی پرند در شرایطی اعلام شده که به گفته سازندگان در نیمه دوم سال 1398 با افزایش قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی در کل کشور روبرو بودیم. به طوری که بر اساس صحبت های فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه سازان، فقط در همین یک ماهه گذشته قیمت فولاد با رشد روبرو شده و به کیلویی 6500 تومان رسیده است.

فعلاً تا 4.5 میلیون!

جدا از قیمت تا 4.5 میلیون تومان در هر متر برای ساخت مسکن ملی در پرند که البته با توجه به هزینه های علی الحساب جاری محاسبه شده، متقاضیان باید هزینه زمین و محوطه سازی را مجزا از هزینه ساخت بپردازند.

این موضوع را عضو هیئت مدیره عمران پرند گفته و تصریح نموده است: باید توجه داشت که برآوردها بر اساس سال 98 معین شده و با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد، امکان تغییر قیمت ها وجود دارد. همچنین قیمت زمین در طول مرحله ساخت واحد از متقاضیان اخذ خواهد شد تا عرصه و اعیان به صورت یکجا به آنان واگذار گردد و مسائل مالکیتی در این خصوص به وجود نیاید.

صمیمی فر اضافه نمود: به محض این که شرایط به حالت عادی بازگردد و ستاد فرماندهی کرونا، اجازه فعالیت مجدد کارگزاری طرح اقدام ملی مسکن را به ما دهد، برنامه زمان بندی جدید مراحل مختلف طرح را به متقاضیان اطلاع خواهیم داد.

او همچنین در مورد این که آیا امکان تکمیل پرونده اینترنتی برای متقاضیان طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن در این شهر جدید فراهم خواهد شد، گفت: بعضی از اقدامات نظیر افتتاح حساب یا تحویل مدارک و ... نیازمند مراجعه حضوری متقاضیان است.

به گفته، صمیمی فر در صورت تداوم وضع موجود کشور و ویروس کرونا، اقدامات لازم را برای کاهش مراجعه حضوری هم وطنان به کارگزاری های این شرکت به کار خواهیم گرفت و بستر لازم را تهیه خواهیم کرد.

او بیان کرد: خوشبتختانه مکان یابی واحدهای طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن به صورت کامل در درون شهر پرند انجام و تمامی امکانات، پیش بینی شده و موجود است و برخلاف مسکن مهر تمام پروژه ها از زیرساخت های لازم برخورداند و این پروژه ها در فاز 6 شهر پرند ساخته خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1078

به "برآورد قیمت مسکن ملی در پرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد قیمت مسکن ملی در پرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید