تاکید هیات پارلمانی کشورمان و وزیر انرژی ارمنستان بر اتمام به موقع فاز سوم انتقال برق

به گزارش تور ارمنستان ارزان، هیات پارلمانی کشورمان در دیدار با وزیر انرژی ارمنستان بر اتمام به موقع فاز سوم انتقال برق میان دو کشور تاکید کردند.

تاکید هیات پارلمانی کشورمان و وزیر انرژی ارمنستان بر اتمام به موقع فاز سوم انتقال برق

به گزارش خبرنگاران سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان در دیدار گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از ارمنستان و ملاقات با آرا گریگوریان وزیر انرژی این کشور، این سفر را فرصت مناسبی برای توسعه روابط فیمابین واستفاده از ظرفیت های مجالس دو کشور برای تصویب قوانین مناسب در راستای شکوفایی روابط دو جانبه ارزیابی کرد.

همچنین رمضانعلی سبحانی فر رییس گروه دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون مشترک اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران ارمنستان را راه حل مناسبی برای توسعه روابط میان دو کشور تلقی کرد و آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت تصویب موافقتنامه های بین دو کشور را ابراز کرد.

وی همچنین با اشاره به مصوبات قبلی بین دو کشور در خصوص موضوعاتی نظیر خرید برق، انتقال محکومین و... آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت تصویب موافقت نامه تعرفه ترجیحی با اتحادیه اورآسیا را خاطرنشان کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری و نهایی نمودن خط سوم انتقال برق میان ایران و ارمنستان بر آمادگی شرکت مپنا برای اجرای پروژه های برقابی، خورشیدی و بادی در ارمنستان تاکید نمود.

رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود خواهان همکاری بیشتر میان دو کشور در منطقه آزاد مغری و ارس و ارتقای همکاریها در زمینه انرژی شد.

آقای گریگوریان وزیر انرژی ارمنستان نیز با استقبال از توسعه همکاریهای دو جانبه بر تسریع در اتمام پروژه خط سوم انتقال برق تاکید نموده و خواهان همکاری کشورمان در تاسیس نیروگاههای جدید در ارمنستان شد.

وی با اشاره به پتانسیل های فراوان همکاری در روابط بین دو کشور خواهان بهره برداری از تمامی این پتانسیل ها و فرصت ها شد. وزیر انرژی ارمنستان همچنین از توسعه روابط میان مناطق آزاد ایران و ارمنستان و ارتقای تجارت و بازرگانی دوجانبه استقباݪ کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 220

به "تاکید هیات پارلمانی کشورمان و وزیر انرژی ارمنستان بر اتمام به موقع فاز سوم انتقال برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید هیات پارلمانی کشورمان و وزیر انرژی ارمنستان بر اتمام به موقع فاز سوم انتقال برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید