تجاری سازی پرینترهای سه بعدی در مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) ، تسهیلات اقتصادی به واحد های فناوری داده می گردد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رئیس مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) گفت: دو پرینتر سه بعدی که کاربرد تزئینی و غذایی دارند، مجوز فراوری انبوه را اخذ نموده اند.

تجاری سازی پرینترهای سه بعدی در مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) ، تسهیلات اقتصادی به واحد های فناوری داده می گردد

حامد مقتدری رئیس مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س)، در تبادل نظر با خبرنگار فناوری خبرنگاران، درخصوص فعالیت های این مرکز، اظهار کرد: در حال حاضر مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) 25 واحد فعال وجود دارد که بسیاری از آن ها در حال توسعه محصول هستند.

مقتدری ادامه داد: امروز شاهدیم که 5 شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) به جایی رسیده اند که نمونه محصول آن ها آماده است.

وی درخصوص محصولات شاخص فراوری شده توسط واحد های فناوری این مرکز رشد گفت: در حال حاضر دو شرکت سازنده پرینتر سه بعدی محصولات خود را در حوزه پرینت تزئینی با استفاده از مواد پلیمری و پرینت خوراکی که توسط شکلات انجام می گردد نهایی نموده اند، به نحوی که آماده عرضه به بازار است.

رئیس مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) درخصوص دستگاه دیگری که توسط واحد های فناور مستقر در این مرکز رشد ساخته شده است، توضیح داد: فناوران یک دستگاه ضدتعریق ساخته اند، این دستگاه به یاری امواج می تواند افرادی را درمان کند که در اثر بیماری دست یا بدنشان تعریق زیادی دارد.

مقتدری اضافه نمود: برای فراوری این دستگاه ضدتعریق مجوز های بین المللی از کشور هایی مثل سوئیس گرفته شده، همچنین در کشور نیز مجوز فروش این دستگاه از وزارت بهداشت اخذ شده است.

وی در پاسخ به این سوال که دانشگاه برای تجاری این محصولات چه حمایت هایی را در نظر گرفته است، تاکید نمود: مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) به صورت مستقیم حمایتی صورت نمی گیرد، اما کوشش می گردد تا با برگزاری جلسات مشترک با بازیگران اصلی این صنعت و وزارتخانه های مربوطه فناوران جوان بتوانند از درست ترین و کوتاه ترین جهت مجوز های لازم برای فراوری انبوه محصول خود را اخذ نمایند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه ممکن است گاهی واحد های فناور به دلیل مسائل اقتصادی در نیمه راه نتوانند ادامه دهند، اعلام کرد: سعی شده تا فناوران از تسهیلات وام استفاده نمایند، همچنین کوشش شده از مزایای هزینه اسکان پایین بهره مند شوند و بدون اینکه هزینه های اولیه آن ها بالا باشد، جهت توسعه محصول را پیش برند.

وی یادآور شد: تسهیلات اقتصادی محدودی هم در نظر گرفته شده است که به شروع کار واحد های فناور مستقر مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) یاری شایانی می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1004

به "تجاری سازی پرینترهای سه بعدی در مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) ، تسهیلات اقتصادی به واحد های فناوری داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجاری سازی پرینترهای سه بعدی در مرکز رشد دانشگاه الزهرا(س) ، تسهیلات اقتصادی به واحد های فناوری داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید