تداوم رونق بازار مسکن از نگاه مصطفی قلی خسروی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک می گوید: با توجه به عقب نشینی نسبی ترامپ از مواضع افراطی خود در باره ایران، پیش بینی می گردد که اقتصاد مسکن راستا رو به رشد خود را در نیمه دوم سال جاری ادامه دهد.

تداوم رونق بازار مسکن از نگاه مصطفی قلی خسروی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش مجله ی دلتا به نقل از ایسنا مصطفی قلی خسروی گفت: با عدم خروج آمریکا از برجام، قطعا در نیمه دوم سال جاری فرایند رو به رشد اقتصاد کشور سپری شده و پیش بینی می کنم که بخش مسکن نیز همراه با این فرایند به رشد خود ادامه دهد.

وی با بیان این که فرایند افزایش معاملات را درماه های اخیر شاهد بوده ایم، گفت: معتقد به رکود بخش مسکن نیستم بلکه معاملات تا حدودی از فضای دفترهای املاک به فضای مجازی آمده که استفاده از ابزارهای نوین در این بخش از نتایج آن است.

رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک اضافه نمود: با نگاهی به آمار تعداد معاملات شهر تهران، می بینیم که در شش ماهه ابتدای سال جاری 85 هزار مورد خرید و فروش مسکن اجرا شده که این تعداد با زمان رونق مسکن قبل از سال 1391 تقریبا برابراست؛ بنابراین بازار مسکن از دوره رکود خود خارج شده و انتظار می رود شاهد افزایش تدریجی قیمت مسکن باشیم که البته بابت جهش قیمت نیز نگرانی وجود ندارد و حداکثر رشد قیمت مسکن 8 الی 10 درصد خواهد بود.

رئیس سابق اتحادیه املاک همچنین درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در بازار مسکن گفت: هر زمانی که جذابیت سپرده گذاری در بانک پایین می آید شاهد ورود سرمایه ها به بازار مسکن هستیم؛ بنابراین با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار درباره کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد، آینده ای روشن را برای بخش مسکن پیش بینی می کنم و امیدواریم در نیمه دوم سال جاری رونق کامل خرید و فروش بخش مسکن را ببینیم.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1197

به "تداوم رونق بازار مسکن از نگاه مصطفی قلی خسروی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم رونق بازار مسکن از نگاه مصطفی قلی خسروی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید