ترکیه به توافق سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی پایبند است؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی

با اینکه در مراسم تودیع مدیرعامل سابق هواپیمایی جمهوری اسلامی، ایشان از آغاز مجدد سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های ترکیه از بیستم اردیبهشت ماه خبر داده بودند اما معاون وزیر از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد. بر اساس گزارشی از مهر، از دهم آبان ماه سال گذشته به بهانه تحریم ها، جلوگیری از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های ترکیه آغاز شد و پس از آن این مشکل به بیشتر فرودگاه های غرب آسیا و اروپا گسترش یافته است. با خبرنگاران همراه شوید تا در مورد این خبر بیشتر بخوانیم.

ترکیه به توافق سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی پایبند است؟

کشور ترکیه به دلیل داشتن بیشترین تعداد پرواز با ایران که به گفته علی عابدزاده این تعداد به روزانه 100 عدد می رسد و بر اساس صحبت های مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تعداد مسافرانی که به مقصد ترکیه سفر می کنند سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر می باشد، بنابراین از جمله مهمترین کشورهایی است که نیاز به برطرف کردن مشکل سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در آن مطرح می باشد. مدیرعامل سابق هما، فرزانه شرفبافی در مراسم تودیع خود در هفته گذشته گفت که در حال حاضر پروازهای ایران ایر برای سوخت گیری در ترکیه با مشکل رو به رو هستند اما این موضوع از روز جمعه 20 اردیبهشت در فرودگاه جدید استانبول برطرف خواهد شد.

جاهد تورهان، وزیر حمل و نقل ترکیه در هشتمین نشست کمیسیون مشترک حمل و نقل ایران و ترکیه که در هفته اول اردیبهشت ماه پس از 7 سال برگزار گشت با مسئولان کشور رایزنی هایی را در خصوص سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های کشور ترکیه انجام دادند. این رایزنی ها به توافقاتی منجر شد که بر اساس گفته مدیرعامل سابق هما، از بیستم اردیبهشت ماه این مجوز سوخت گیری در فرودگاه های ترکیه برای هواپیماهای ایرانی امکان پذیر خواهد بود. البته که از سوی دیگر معاون وزیر راه از آغاز مجدد سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه بدون اطلاع بوده است. علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص مشکل سوخت هواپیماهای ایرانی در ترکیه گفت که نشست مشترک حمل و نقل ایران با کشور ترکیه عمدتا در خصوص توسعه همکاری های مشترک برگزار گشته است.

علی عابدزاده در این خصوص اضافه کرد که بر اساس توافقات ضورت گرفته، طرف ترکیه ای قرار بود تا سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های ترکیه را انجام دهد هرچند اطلاعی از این موضوع نیست که آیا این اتفاق در روز جمعه 20 اردیبهشت ماه افتاده است یا خیر. از سوی دیگر وی اضافه کرد که ما هنوز نتوانستیم با دیگر کشورها در خصوص تحویل سوخت به توافقی مشترک برسیم. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت بر اساس توافقات صورت گرفته در نشست کمیسیون مشترک حمل و نقل ایران و ترکیه قرار بر این شد که ظرف 2 هفته پس از مذاکرات، تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی از سر گرفته شود. البته که به نظر می رسد کشور ترکیه پس از تشدید تحریم های ایران زیر فشار زیادی قرار گرفته و ادامه سوخت رسانی برای آن ها مشکل خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 445

به "ترکیه به توافق سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی پایبند است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه به توافق سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی پایبند است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید