تظاهرات بی خانمان های یونان در اعتراض به وضعیت مالی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: بی خانمان های یونان با برگزاری تظاهرات در خیابان های آتن خواهان توجه بیشتر دولت به وضعیت ناخوشایند خود شدند.

تظاهرات بی خانمان های یونان در اعتراض به وضعیت مالی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ بی خانمان های یونان با برگزاری تظاهراتی آرام خواهان توجه بیشتر دولت به وضعیت بهداشتی و خدمات اجتماعی شدند.

این افراد با حضور در خیابان های شهر آتن از مقامات درخواست کردند که دارو وامکانات اولیه بهداشتی را در اختیار آنها قرار دهند. این افراد پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود ما شعار نمی دهیم، ما درخواست داریم.

این تظاهرات از سوی سازمان غیر دولتی واقع در آتن با نام کلیماکا برنامه ریزی شده بود.

حدود 20 هزار بی خانمان در یونان زندگی می نمایند که اکثر انها در آتن حضور دارند. نتایج به دست آمده از تحقیقی که توسط سازمان کلیماکا انجام شد نشان داد که تقریبا نیمی از این بی خانمان ها دارای فرزند بوده و یک پنجم این افراد دارای مدرک دانشگاهی هستند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این سازمان تعداد بی خانمان ها در یونان از سال 2009 به بعد که این کشور دچار رکود اقتصادی شد بین 25 تا 30 درصد افزایش یافته است.

نرخ بیکاری در این کشور دو برابر بیش از استانداردهای مشخص شده از سوی منطقه یورو است. نرخ بیکاری 12 درصدی در این کشور بیانگر رکود اقتصادی گسترده در این کشور حتی پس از اعمال سیاست های ریاضتی از سوی مقامات یونان است.

این کشور ششمین سال رکود اقتصادی خود را سپری می نماید و اعطای دو بسته یاری اقتصادی از سوی اروپا نیز نتوانسته این کشور را از این بحران خارج کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 557

به "تظاهرات بی خانمان های یونان در اعتراض به وضعیت مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات بی خانمان های یونان در اعتراض به وضعیت مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید