تفهیم اتهام نخست وزیر سابق مالزی در 25 مورد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، نخست وزیر سابق مالزی با حضور در دادسرای کوالالامپور، پایتخت این کشور در 25 مورد تفهیم اتهام شد.

تفهیم اتهام نخست وزیر سابق مالزی در 25 مورد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، نجیب رزاق، نخست وزیر پیشین مالزی روز پنجشنبه با حضور در دادسرای کوالالامپور، پایتخت در 25 مورد تفهیم اتهام شد.

21 اتهام از اتهامات او در رابطه با پولشویی است و چهار مورد دیگر به استفاده نامشروع از قدرت مربوط می گردد. رزاق متهم است در دوره ریاست خود بر دولت مالزی برای ارتکاب این جرایم صدها میلیون دلار دریافت نموده است. وی چهارشنبه شب برای سومین بار در چهار ماه گذشته بازداشت شد.

اداره مهاجرت مالزی به فاصله ای کوتاه پس ازاعلام نتایج انتخابات اردیبهشت، نجیب رزاق را ممنوع الخروج کرد. وی پیش از این به سوءاستفاده از قدرت و خیانت در امانت متهم شده بود.

ماهاتیر محمد، نخست وزیر 93 ساله مالزی پس از پیروزی ائتلاف تحت رهبری خود با دفاع از به جریان افتادن پرونده فساد اقتصادی رئیس پیشین دولت گفته بود اگر معین گردد نجیب کار اشتباهی انجام داده، آن وقت باید با تبعات آن روبه رو گردد.

دادستانی مالزی نجیب رزاق را به اختلاس 681 میلیون دلار از اموال عمومی صندوق سرمایه گذاری دولتی موسوم به توسعه مالزی برهاد متهم نموده است؛ صندوقی که ابتکار رزاق تاسیس شده بود.

پلیس مالزی حدود سه ماه پیش با یوروش به اقامتگاه های مرتبط با آقای رزاق مقادیر متنابهی جواهرات، کیف دستی، ساعت و دیگر اشیاء قیمتی با ارزش معادل 1.1 میلیارد رینگیت (Ringgit) معادل 275 میلیون دلار کشف و ضبط نموده بود.

نخست وزیر پیشین مالزی تمامی موارد اتهامی را رد نموده و خود را بی گناه دانسته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 790

به "تفهیم اتهام نخست وزیر سابق مالزی در 25 مورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفهیم اتهام نخست وزیر سابق مالزی در 25 مورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید