تقلای آمریکا برای ایجاد نسخه جدیدی از حکومت وحدت ملی در افغانستان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، در حالی که جنجال های انتخاباتی ادامه دارد به نظر می رسد که نماینده ویژه آمریکا در افغانستان برای ایجاد نسخه جدیدی از حکومت وحدت ملی تلاش می کند.

تقلای آمریکا برای ایجاد نسخه جدیدی از حکومت وحدت ملی در افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زلمی خلیلزاد کننده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ضمن خطرناک خواندن شرایط کنونی افغانستان گفت که نگرانی های عبدالله عبدالله درباره فرایند انتخابات این کشور صحیح است.

وی اظهارداشت که مهم است بحران سیاسی کنونی در افغانستان به خشونت کشیده نشود و خشونت احتمالی تأثیر منفی بر نیرو های امنیتی افغان، فرایند صلح و در مجموع بر افغانستان خواهد داشت.

خلیلزاد به اشپیگل گفت که با این حال اگر اشرف غنی و عبدالله بتوانند به روی دولتی فراگیر به رهبری غنی توافق کنند و اگر این دولت فراگیر بتواند با دیگر رهبران سیاسی تیم مذاکره کننده تشکیل دهد فرصت خوبی برای پیشرفت عمده در فرایند صلح وجود دارد.

کننده ویژه آمریکا درباره گزارش ها درباره تشدید حملات در برخی مناطق افغانستان پس از توافق صلح آمریکا و طالبان نیز گفت: ما قبول می کنیم که سطح خشونت ها بسیار بالاست، اما هیچ حمله علیه نیرو های ائتلاف صورت نمی گیرد و سطح خشونت ها در شهر ها به نسبت پایین است و بزرگراه های اصلی نیز مسدود نیستند؛ با این حال خشونت ها بسیار بالاست. ما برای کاهش بیشتر خشونت ها تلاش می کنیم.

وی با رد ضمیمه مخفی در توافقنامه و توافق پنهانی با طالبان نیز گفت: سند محرمانه ای درباره خروج وجود دارد، مثلاً ترتیب بسته شدن پایگاه های آمریکا؛ سند دوم نیز درباره اجرای تعهدات طالبان در مبارزه با تروریسم و چگونگی ارزیابی پایبندی طالبان در این باره است.

خلیلزاد در پرسشی درباره خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان نیز گفت: ما به اجرای توافق خود برای خروج تدریجی نیروهایمان متعهد هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1209

به "تقلای آمریکا برای ایجاد نسخه جدیدی از حکومت وحدت ملی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای آمریکا برای ایجاد نسخه جدیدی از حکومت وحدت ملی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید