تمدید محدودیتهای قرنطینه بار دیگر در جمهوری آذربایجان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، هیات دولت جمهوری آذربایجان دیروز (سه شنبه) تصمیم گرفت، با توجه به افزایش بیش از پیش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، محدویتهای قرنطینه ویژه در سراسر این کشور را تا اول جولای (11 تیر ماه) تمدید کند .

تمدید محدودیتهای قرنطینه بار دیگر در جمهوری آذربایجان

به گزارش ستاد عملیات هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا، ممنوعیت ورود و خروج زمینی و هوایی از جمهوری آذربایجان به غیر از حرکت کامیونهای باری ، ترانزیتی و پروازهای چارتر ، تا 11 تیر ماه ادامه خواهد داشت .

در این حال پروازهای داخلی هواپیماهای مسافربری از جمله میان باکو و نخجوان از 15 ژوئن (برابر 26 خرداد ماه) از سر گرفته می شود .

ابراهیم محمداف سخنگوی هیات دولت جمهوری آذربایجان دیروز در نشست خبری اعلام کرد که در آخرین روزهای این هفته نیز ممنوعیت کامل خروج شهروندان از منزل در باکو پایتخت این کشور و چند شهر دیگر از جمله گنجه ، لنکران ، سومقایت ، آبشرون ، یولاخ ، اسماعیلی ، کوردمیر و سلیان اعمال می شود .

رامین بایراملی رییس نهاد دولتی بهداشتی طبیب نیز در این نشست خبری افزایش شمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر در جمهوری آذربایجان را نگران کننده خواند و گفت: مشاهدات 10 روز اخیر نشان می دهد که پویایی بین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و و افراد بهبود یافته نامطلوب است و همزمان با افزایش موارد ابتلا به این ویروس ، شمار جان باختگان نیز افزایش یافته است .

وی اضافه نمود: حضور مردم در مراسم عزاداری و رعایت نشدن مقررات بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک، موجب ابتلای دسته جمعی شهروندان به این ویروس می شود .

وی همچنین خاطر نشان کرد که 19 تن از کارکنان نهاد ریاست جمهوری و نیز پنج نفر از وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده اند .

رییس نهاد دولتی بهداشتی طبیب جمهوری آذربایجان همچنین افزایش موارد ابتلای به ویروس کرونا در میان جوانان در این کشور را نگران کننده خواند .

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تا به حال هشت هزار و 191 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که چهار هزار و 606 نفر از آنها درمان شده و 98 نفر نیز جان خود را از دست دادند .

در حال حاضر سه هزار و 487 نفر مبتلا به این ویروس در بیمارستانهای تخصصی جمهوری آذربایجان بستری هستند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1411

به "تمدید محدودیتهای قرنطینه بار دیگر در جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید محدودیتهای قرنطینه بار دیگر در جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید