توافق ونزوئلا و چین برای تشکیل اتحاد راهبردی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: رئیس جمهور ونزوئلا امروز دوشنبه تاکید نمود: رهبران چین و ونزوئلا برای تشکیل یک اتحاد راهبردی و استراتژیک به توافق نهایی دست یافته اند.

توافق ونزوئلا و چین برای تشکیل اتحاد راهبردی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در حالی از توافق کاراکاس و پکن برای ایجاد اتحاد راهبردی مشترک خبر داده است که روابط دو کشور طی سال های اخیر با رشد چشمگیری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش ژی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در سفر دوره ای خود به آمریکای لاتین اخیرا از ونزوئلا دیدار نموده است.

مادورو تاکید نمود: ما تصمیم گرفته ایم تا سطح روابط خود را ارتقا دهیم و اکنون ایجاد اتحاد راهبردی بین ونزوئلا و چین را اعلام می کنیم. وی اضافه نمود: روابط سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور در 40 سال گذشته ادامه داشته و روابط چین و ونزوئلا پس از به قدرت رسیدن هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا در سال 1999 میلادی وارد مرحله تازه ای شده است.

حجم مبادلات تجاری و مالی بین ونزوئلا و چین در دوره ریاست جمهوری چاوز که در مارس 2013 میلادی از جهان رفت از 1، 4 میلیون دلار به بیش از 19، 2 میلیارد دلار رسیده بود. طی 15 سال گذشته ونزوئلا به چهارمین شریک تجاری و مالی مهم چین در آمریکای لاتین تبدیل شده است.

رافائل رامیرز وزیر نفت ونزوئلا نیز تاکید نمود: کاراکاس میخواهد میزان صادرات نفت خام خود به چین را تا سال 2016 میلادی به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. ونزوئلا صادرات نفت به چین را از سال 2005 میلادی با صدور روزانه 49 هزار بشکه در روز شروع کرد و این رقم سال گذشته به بیش از 524 هزار بشکه در روز رسیده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 730

به "توافق ونزوئلا و چین برای تشکیل اتحاد راهبردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ونزوئلا و چین برای تشکیل اتحاد راهبردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید