خبرنگاران انصارالله یمن آغاز فرایند سیاسی را منوط به توقف کامل حملات دانست

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران- خبرنگاران- رییس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصار الله خواستار فرایند سیاسی سازنده و موفقیت آمیز برای برون رفت از بحران موجود شد.

خبرنگاران انصارالله یمن آغاز فرایند سیاسی را منوط به توقف کامل حملات دانست

محمد عبدالسلام در توئیتی نوشت: ما خواهان فرایند سیاسی سازنده و پیروزیت آمیز پس از توقف همه جانبه تجاوز و رفع کامل محاصره هستیم.

وی در عین حال تاکید کرد که هیچ فرایند سیاسی با ادامه تجاوز نظامی و محاصر، پیروز نخواهد شد.

عبدالسلام گفت که متجاوزان پیش از هر گونه اقدام سیاسی سازنده و پیروزیت آمیز، باید تجاوز و محاصره را به طور کامل متوقف کنند.

سخنگوی انصارالله یادآور شد که بعد از تحقق این شرط آماده تعامل مثبت با آنها هستیم.

این درحالی است که رییس جمهوری آمریکا اخیرا با حضور در وزارت امور خارجه این کشور در سخنانی از تلاش برای انتها دادن به جنگ یمن گفت.

جو بایدن شرح داد: این جنگ باید انتها یابد و برای تاکید تعهد مان، در حال انتها دادن به همه پشتیبانی آمریکا برای عملیات تهاجمی در جنگ در یمن از جمله تسلیحات مربوطه هستیم.

وی در عین حال مدعی شد: همزمان عربستان سعودی با حملات موشکی، پهپادی و تهدیدهای دیگر نیروهای تامین شده ایران در چندین کشور روبرو است. ما به حمایت و کمک به عربستان سعودی در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و مردم آن ادامه خواهیم داد.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1843

به "خبرنگاران انصارالله یمن آغاز فرایند سیاسی را منوط به توقف کامل حملات دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انصارالله یمن آغاز فرایند سیاسی را منوط به توقف کامل حملات دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید