خبرنگاران فراوری فرش دستباف در خوزستان احتیاج به فرهنگ سازی دارد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اهواز- خبرنگاران- رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه خوزستان ظرفیت خوبی برای فراوری فرش دستباف دارد گفت: برای رونق فراوری فرش دستباف در خوزستان باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

خبرنگاران فراوری فرش دستباف در خوزستان احتیاج به فرهنگ سازی دارد

فرحناز رافع شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: برای رونق فراوری فرش دستباف در خوزستان باید جوانان بیشتری جذب این کار شوند و از بخش خصوصی برای حمایت از این هنر و حرفه در خوزستان استفاده کرد.

وی با اشاره به درخواست خود از استاندار خوزستان برای ایجاد اتحادیه مستقل فرش دستباف در این استان گفت:باید کمیته فرش در خوزستان فعال گردد ضمن اینکه صندوق کارآفرینی امید نیز اعلام آمادگی نموده تا از این حرفه در خوزستان حمایت کند.

ضرورت تقویت زیرساخت فراوری فرش دستباف در خوزستان

رافع ادامه داد: طبق بازدید اجرا شده از کارگاه های فراوری فرش خوزستان تعیین شد زیرساخت ، امکانات فراوریی و آموزشی در این راستا باید در خوزستان تقویت گردد تا امکان فراوری فرش دستباف با کیفیت و مورد سلیقه مشتریان فراهم گردد.

وی گفت: فرش دستباف باید متناسب با سلیقه و احتیاج مشتری فراوری گردد تا بازار خود را حفظ کند ، در صورتی که فرش دستباف در بازار داخلی مورد استقبال قرار گیرد در مرحله بعد می توان برای صادرات آن اقدام کرد.

رافع ادامه داد: بر اساس بازدید اجرا شده از کارگاه های فراوری فرش دستباف خوزستان تعیین شد متناسب با سلیقه مشتری قالی طراحی و بافته نمی گردد.

فرش بافان بیمه می شوند

رییس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: تمامی قالیبافان در حوزه فراوری فرش بیمه می شوند و جمع آوری اطلاعات و اسامی افرادی که در این زمینه فعالیت می نمایند شروع شده است.

وی همچنین از تخصیص چهار میلیارد ریال اعتبار به خوزستان در راستای حمایت از فراوری نمایندگان فرش دستباف در این استان اطلاع داد و گفت: این اعتبار در قالب تسهیلات به فراوری نمایندگان فرش دستباف در مناطق محروم پرداخت می گردد.

رافع اعلام کرد: یکی از دغدغه های فراوری فرش دستباف در خوزستان تامین مواد اولیه است به همین منظور مقرر شد نخ وپشم مورد احتیاج بافندگان فرش دستباف از شهرستان مسجد سلیمان با حمایت سرمایه گذاران تامین گردد.

رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین بر ضرورت آموزش حضوری و مجازی فعالان این عرصه در استان خوزستان تاکید نمود و گفت: با آموزش می توان کاری کرد تا بافندگان فرش دستباف به صورت حرفه ای در این بخش فعالیت نمایند.

وی با بیان اینکه در بخش فراوری فرش دستباف می توان زمینه اشتغال را براب جوانان فراهم کرد اضافه کرد: از این حرفه می توان برای ایجاد اشتغال جوانان استفاده نمود.

رییس مرکز ملی فرش ایران در ادامه به تشریح سفر خود به همراه 2 نفر تاجر و فراوری نماینده فرش دستباف به خوزستان پرداخت و گفت: این افراد در بازدید اجرا شده از فراورینمایندگان فرش دستباف خوزستان قول یاری و حمایت از فراورینمایندگان این نوع فرش دادند.

وی گفت: در اندیکا، شوش، بهبهان، آغاجاری و امیدیه ظرفیت بسیار خوبی برای فراوری فرش دستباف وجود دارد و قرار است در شهر بستان نیز کارگاه فراوری فرش دستباف راه اندازی گردد.

رییس مرکز ملی فرش ایران به منظور بازدید از کارگاه های فراوری فرش دستباف و ارزیابی ظرفیت استان در این بخش به خوزستان سفر کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1773

به "خبرنگاران فراوری فرش دستباف در خوزستان احتیاج به فرهنگ سازی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری فرش دستباف در خوزستان احتیاج به فرهنگ سازی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید