خبرنگاران شبح کرونا بر غرب قاره آفریقا خیمه زده است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران- خبرنگاران - مقامات شهر لاگوس، بزرگترین شهر نیجریه و غرب آفریقا روز پنجشنبه از تعطیلی مدارس و محدود کردن اجتماعات مذهبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

خبرنگاران شبح کرونا بر غرب قاره آفریقا خیمه زده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از اعلام بورکینا فاسو از نخستین مرگ مبتلای به این ویروس درجنوب صحرای آفریقا، لاگوس مرکز اقتصادی نیجریه، محدودیتهایی را برای تجمعات مردم گفت.

پاپاگیدی سانو اولو فرماندار ایالت لاگوس در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: پس از مشاوره با مسؤولان بهداشت و درمان در مورد کووید-19، تصمیم گرفتیم مدارس را ببندیم و مجالس مذهبی را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: گردهمایی ها و رویدادها تا حداکثر 50 نفر، آن هم با در نظر دریافت حفظ فاصله مناسب بین مردم برگزار خواهد شد.

دولت مرکزی نیجریه ممنوعیت ورود مبتلایان به ویروس کرونا از 13 کشور را گفت.

نیجریه عظیمترین تولید کننده نفت قاره آفریقا همچنین اعلام کرده است که با سقوط قیمت نفت، میلیاردها دلار هزینه ها را کاهش می دهد که در نتیجه به درآمد آن آسیب می زند.

تنها هشت مورد تأیید شده مبتلا به ویروس در نیجریه، پرجمعیت ترین کشور آفریقا (200 میلیون نفر) ثبت شده اما این کشور مانند دیگر کشورهای قاره آفریقا خود را برای مقابله با ویروس همه گیر جهانی آماده کرده است.

اعمال محدودیت در خیابان های شلوغ لاگوس چالش عظیمی را برای مسؤولان به همراه خواهد داشت؛ به ویژه آنکه در این شهر، تعدادی از کلیساهای عظیم قرار گرفته است که هر یکشنبه هزاران نمازگزار در آن جمع می شوند.

یک مقام بهداشتی بورکینافاسو اعلام کرده که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 35 مورد افزایش یافته و بیشتر آنها در اواگادوگو پایتخت هستند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بر اساس آمارها تا صبح پنجشنبه 675 مورد ابتلای به کرونا در آفریقا ثبت شده است.

کارشناسان بهداشت می گویند که این قاره به دلیل بهداشت ضعیف، فقر و ازدحام جمعیت در شهرها و سیستم های بهداشتی ضعیف، یکی از مناطق بالقوه ابتلای مردم آن به کرونا و شیوع بیشتر این ویروس است.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه از آفریقا خواست برای مقابله با خطر کرونا بیدار شود.

خبرگزاری فرانسه نوشت که قاره آفریقا قرار است خود را برای بدترین شرایط آماده کند.

تودروس آدانوم گبریوسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی گفت: بهترین توصیه ای که می توان به آفریقا کرد، آماده سازی برای بدترین شرایط از همین الان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1217

به "خبرنگاران شبح کرونا بر غرب قاره آفریقا خیمه زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شبح کرونا بر غرب قاره آفریقا خیمه زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید