خبرنگاران عادی شدن رفتار مردم مقابل ویروس کرونا نگران کننده است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اراک - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: عادی شدن رفتارهای مردم در مقابل ویروس کرونا نگران کننده است، زیرا این بیماری همچنان وجود دارد.

خبرنگاران عادی شدن رفتار مردم مقابل ویروس کرونا نگران کننده است

بهروز اکرمی روز یکشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک اضافه نمود: دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی باید به صورت دقیق و ویژه از سوی مردم، کسبه، اصناف، کارمندان و کارگران رعایت گردد.

وی اعلام کرد: همه باید برای کاهش شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم یاری دهند و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز باید شرایط سفید، زرد و قرمز شهرستان های این استان را معین کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: به زودی بایدگشت مشترکی از دانشگاه علوم پزشکی، اصناف و اماکن با نظارت فرمانداران شهرستان های مختلف راه اندازی و بازدیدهای ویژه ای از صنوف، ادارات و کارخانه ها به عمل آورند.

اکرمی گفت: صنوفی که موارد لازم در دستورالعمل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند باید مهر و موم شوند و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی باید اسامی کارخانه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی این استان را که نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی بی تفاوت هستند و تخلفاتی داشته اند را اعلام نماید تا برخوردهای لازم با آنها صورت گیرد.

وی اضافهکرد: ادارات نیز مکلف به اجرای دقیق دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی هستند و در صورت مشاهده هرگونه تحلف، مدیران دستگاه ها باید جوابگو باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه نمود: مدیران کل فنی و حرفه ای و ورزش و جوانان این استان نیز باید آماری از آکادمی های فنی و حرفه ای آزاد و فعالیت های ورزشی که امکان فعالیت برای آنها با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد، اعلام تا در کمیته کارشناسی آنالیز و تصمیم گیری لازم برای این بخش ها نیز صورت گیرد.

اکرمی در مورد اجرای طرح مواسات در استان مرکزی نیز گفت: 50 درصد سبدهای معیشتی جمعیت هدف، در اجرای این طرح توزیع و 50 درصد دیگر نیز تا 2 هفته آینده انجام می گردد.

استان مرکزی 12 شهرستان و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان در اول اسفندماه سال گذشته در اراک به ثبت رسید.

بنا به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ظهر روز شنبه، 89 هزار و 328 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 76 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 5650 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1308

به "خبرنگاران عادی شدن رفتار مردم مقابل ویروس کرونا نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عادی شدن رفتار مردم مقابل ویروس کرونا نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید