خبرنگاران پروژه عظیم قوطی سازی زمزم در کرمانشاه به بهره برداری می رسد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با حمایت دولت تدبیر و امید یکی از پروژه های معطل مانده استان آماده افتتاح است، گفت: پروژه قوطی سازی زمزم که کار ساخت و تکمیل آن از ابتدای دولت آغاز شده بود این هفته با حضور مقامات ملی و استانی به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران پروژه عظیم قوطی سازی زمزم در کرمانشاه به بهره برداری می رسد

راهنمایی حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: ارزش این کارخانه با قیمت امروز بیش از یک هزار و 400 میلیارد تومان است که با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان اجرا شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه قوطی، در تکمیل زنجیره مواد غذایی و نوشیدنی ها یک کالای بسیار بااهمیت است از این رو این پروژه می تواند در توسعه و تامین احتیاج کارخانه های فراوری نوشابه و نوشیدنی های دیگر بسیار مثمرثمر باشد و البته از بنیاد مستضعفان و بانک صنعت و معدن انتظار داریم که در تکمیل حلقه های دیگر این پروژه به خصوص درب قوطی که یک کالای وارداتی و حایز اهمیت است و زمین و زیرساخت راه اندازی آن نیز مهیا می باشد نیز جدیت داشته و در این راه سرمایه گذاری نمایند.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: ظرفیت فراوری این کارخانه بیش از 12 هزار تن در سال است که زمینه اشتغال مستقیم 180 نفر و اشتغال غیرمستقیم سه برابر همین تعداد را نیز فراهم می کند.

حاتمی اضافه نمود: این پروژه که از یک سال و نیم پیش آماده بهره برداری شده بود به دلیل خروج آمریکا از برجام و اتخاذ تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در مرحله تست نهایی متوقف شده بود و شرکت آلمانی نتوانست برای تست نهایی به ایران بیاید ولی به حول قوه الهی و با همت متخصصان داخلی در حال نهایی شدن است.

حاتمی توضیح داد: برای تکمیل زنجیره فراوری قوطی با 2 احتیاج دیگر روبرو هستیم که شامل درب قوطی و کویل آلومینیومی می باشد و به علت اینکه مواد اولیه آن در کشور وجود ندارد سالانه 50 هزار تن واردات این 2 محصول را داریم و از این رو از بنیاد مستضعفان و یا هر سرمایه گذار دیگری دعوت می کنیم که در این 2 زمینه فعالیت نمایند و دولت نیز تمام امکانات لازم از جمله زمین، تسهیلات و سایر امکانات و حمایت های لازم را در اختیارشان قرار می دهد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد فراوریی و صنعتی دارد که حدود 30 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1747

به "خبرنگاران پروژه عظیم قوطی سازی زمزم در کرمانشاه به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروژه عظیم قوطی سازی زمزم در کرمانشاه به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید