خبرنگاران 14 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در زنجان کشت شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، زنجان - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان این استان در سال زراعی جاری 14هزار تن بذور اصلاح شده گندم را در اراضی کشاورزی کشت کردند.

خبرنگاران 14 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در زنجان کشت شد

جواد تاراسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه زنجان در فراوری بذرهای اصلاح شده غلات که گندم مهمترین آن است، از استان های پیشرو کشور است، اضافه کرد: سال جاری بیش از دو هزار و600 تن بذور اصلاح شده گندم در استان فراوری شد.

وی گفت: میزان بذر مورد احتیاج برای کشت در مزارع آبی و دیم زنجان بیش از 40 هزار تن است.

تاراسی توضیح داد: در سال زراعی گذشته در سطح 50 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان که زیر کشت گندم رفتند، از بذرهای اصلاحی استفاده شد و این این موضوع فرایند رو به رشدی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استفاده از بذرهای اصلاح شده علاوه بر مقاومت در برابر تنش های محیطی، بهره وری فراوری را تا بیش از 40 درصد افزایش می دهد، یادآورشد: 11 مرکز تهیه و فراوری بذر اصلاح شده در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی سال جاری بیش از 308 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت گندم اختصاص یافته است، اضافه کرد: از این میزان سطح زیرکشت 290 هزار هکتار اراضی دیم و 18 هزار هکتار اراضی آبی است.

بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال زراعی گذشته (مهر 97 تا مهر 98) بالغ بر 430 هزار تن گندم در این استان فراوری شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1799

به "خبرنگاران 14 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در زنجان کشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در زنجان کشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید