خبرنگاران 2 ایستگاه لرزه نگاری خراسان جنوبی به فناوری روز مجهز شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بیرجند - خبرنگاران - مسوول شبکه لرزه نگاری خراسان جنوبی گفت: با همکاری استانداری و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران 2 ایستگاه لرزه نگاری استان به فناوری روز دنیا مجهز شد.

خبرنگاران 2 ایستگاه لرزه نگاری خراسان جنوبی به فناوری روز مجهز شد

علی هاشمی گازار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: ایستگاه های لرزه نگاری شهرستان درمیان و سربیشه به روز رسانی شد که این نوع فناوری در معدود کشورهایی همچون آمریکا وجود دارد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی با توجه به وسعت و لرزه خیزی تنها استان کشور است که دارای 2 شبکه لرزه نگاری است و زیرمجموعه این شبکه ها 14 ایستگاه فعالیت می کنند.

مسوول شبکه لرزه نگاری خراسان جنوبی گفت: از مجموع ایستگاه های فعال در خراسان جنوبی 9 ایستگاه باند پهن و پنج ایستگاه کوتاه دوره فعالیت و به صوت هوشمند اطلاعات را به شبکه ها ارسال می کنند.

وی با بیان اینکه از پنج ایستگاه کوتاه دوره 2 ایستگاه تجهیز و سه ایستگاه در شهرستان های بیرجند، خوسف و بخش ماژان نیاز به به روزرسانی دارند اضافه کرد: همکاری فرمانداری ها موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در این زمینه می تواند کارساز باشد.

هاشمی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از رکوردارترین استان های کشور در 60 سال گذشته برای وقوع زلزله های بالای هفت ریشتر است گفت: زلزله های خضری دشت بیاض، قاینات، طبس و زیرکوه از مهمترین زلزله های به ثبت رسیده در این مدت است.

وی ادامه داد: با توجه به لرزه خیزی و از طرفی وسعت زیاد استان نیازمند تجهیز، به روزرسانی و ارتقای ایستگاه های لرزه نگاری در خراسان جنوبی هستیم که در کوتاه ترین مدت زمان، مکان زمین لرزه برای امدادرسانی مناسب و به موقع اعلام شود.

خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع وسعت سومین استان پهناور کشور پس از سیستان بلوچستان و کرمان است که قرارگیری در کمربند زلزله شرق کشور این استان را به یکی از استان های زلزله خیز تبدیل کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1667

به "خبرنگاران 2 ایستگاه لرزه نگاری خراسان جنوبی به فناوری روز مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 ایستگاه لرزه نگاری خراسان جنوبی به فناوری روز مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید