درخواست سرمایه گذاری 15000 میلیارد تومانی، خارجی ها به دنبال بنادر

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تا کنون بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری در بنادر کشور از سوی بخش های خصوصی داخلی انجام شده که در حوزه های مختلف بندری بوده است و برای سرمایه گذاری خارجی هم مسئله ای نداریم و با وجود تحریم ها آن ها به دنبال سرمایه گذاری در بنادر و اجرای طرح هایشان هستند.

درخواست سرمایه گذاری 15000 میلیارد تومانی، خارجی ها به دنبال بنادر

محمد اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تا کنون بیش از 15000 میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بنادر، دریانوردی و پسکرانه ها انجام شده و بسیاری از این درخواست ها در مراحل اجرایی قرار گرفته است. صنایع و کارخانه های داخلی در زیربخش های مختلفی از جمله انبارها، مخازن و... سرمایه گذاری نموده اند.

وی اضافه نمود: به عنوان مثال در بندر امیرآباد انواع و اقسام کارخانه ها سرمایه گذاری نموده اند که می توان به حوزه های فعالیت آن ها مانند فراوری MDF پیشرفته، فولاد و... اشاره نمود. البته باید به این نکته هم توجه کرد که صنایع متقاضی سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه ها غالبا جزو فعالان نمونه در حوزه های خودشان محسوب می شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استقبال خوبی از سوی بخش های خصوصی داخلی برای سرمایه گذاری در بنادر کشور انجام شده که حجم آن به بیش از 15000 میلیارد تومان می رسد و این رقم رو به افزایش خواهد بود. همچنین در پسکرانه های کشور محصولات و کالاهایی فراوری می گردد که قابلیت صادرات مستمر دارد و ما هم به عنوان وزارت راه و شهرسازی و دستگاه متولی از این طرح ها حمایت نموده و امکانات و بسترهای لازم را در اختیارشان قرار می دهیم.

اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سرمایه گذاری خارجی در این زمینه انجام شده است یا خیر، گفت: بله چند کشور که نمی توان از آن ها نامی برد تا کنون سرمایه گذاری نموده یا درخواست سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بندری را ارائه داده اند و به دنبال اجرای طرح هایشان هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 950

به "درخواست سرمایه گذاری 15000 میلیارد تومانی، خارجی ها به دنبال بنادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سرمایه گذاری 15000 میلیارد تومانی، خارجی ها به دنبال بنادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید