دستگیری کشیش مسئول ابتلای یک سوم کرونایی های کره جنوبی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، کلیسای عیسوی فرقه شین چانجی مسئول دستکم 5200 مورد ابتلا به ویروس کرونا را شامل می شود. این تعداد 36 درصد از کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در کره حنوبی است.

دستگیری کشیش مسئول ابتلای یک سوم کرونایی های کره جنوبی

مقامات قضایی کره جنوبی رهبر 89 ساله یک فرقه مذهبی مسیحی را که مسئول شیوع ویروس در این کشور است، دستگیر کرده اند.

به گزارش خبرنگاران، لی مان هی رهبر کلیسای عیسوی فرقه شین چانجی در شهر دِگو به اتهام اخلال در تلاش های دولت کره جنوبی برای مهار شیوع بیماری در ماه های فوریه و مارس گذشته (بهمن و اسفند 98) دستگیر شده است.

او در اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در مراسمی رسمی از مردم و دولت کره جنوبی عذرخواهی کرده بود.

گفته می شود کلیسای عیسوی فرقه شین چانجی در حومه شهر دگو مسئول دستکم 5200 مورد ابتلا به ویروس کرونا را شامل می شود. این تعداد 36 درصد از کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در کره حنوبی است.

به خاطر همین نقش در ماه مارس گذشته (اسفند98) دولت محلی شهر سئول از آقای لی و11 نفر دیگر از رهبران فرقه شین چانجی به اتهام قتل (شبه عمد مبتلایان فوت شده کرونا)، آسیب زدن به شهروندان مبتلا به کرونا و نقض قانون کنترل بیماری های عفونی، به دادگاه شکایت کرده بود.

رهبر 89 ساله این کلیسا امروز (شنبه) پس از صدور حکم اولیه دادگاه در شهر سوون در جنوب سئول، به دلیل نگرانی از احتمال از بین بردن شواهد پرونده، دستگیر و تحت بازداشت قرار گرفت.

قاضی پرونده در این باره گفته است: شرایطی بر این پرونده حاکم است که ممکن است تلاش هایی برای تبانی به قصد از بین بردن شواهد و مدارک، از سوی متهمان پرونده انجام پذیرد.

لی مان هی اتهام تلاش برای از بین شواهد نقش کلیسا در گسترش عفونت کووید19 در کره جنوبی را رد کرده و تاکید کرده در این باره صادقانه با مقامات بهداشتی و قضایی کره جنوبی همکاری می کند.

در ماه مارس گذشته کلیسای عیسوی شین چانجی در برابر خواسته دولت برای در اختیار قرار دادن لیست اعضای این فرقه مذهبی برای بررسی نقشه شیوع ویروس کرونا، با ادعای اینکه لیست اعضای این فرقه مذهبی از اسناد محرمانه کلیساست، در برابر این درخواست مقاومت کرد اما در نهایت لیست را در اختیار مقامات قرار داد.

کلیسای عیسوی در بیانیه ای درباره اتهام تلاش کلیسا برای مخفی کردن نقش آن در شیوع ویروس گفته است: مقاومت کلیسا و رهبر آن تنها به خاطر محافظت از اطلاعات شخصی اعضای کلیسا بوده است و این کلیسا و آقای لی مان هی هیچ قصدی برای پنهانکاری نداشته اند.

مقامات کره جنوبی قصد دارند اطلاعات مربوط به نحوه شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی را از داخل جلسات این کلیسا به بیرون را برای تکمیل پرونده اتهامی ردیابی و مستندسازی کنند.

رهبر این فرقه مذهبی همچنین متهم به اختلاس مبلغی در حدود 5.6 میلیارد ون (4.7 میلیون دلار) ازبودجه کلیسا است.

کلیسای عیسویشین چانجی بیش از 200 هزار پیرو در سراسر کره جنوبی دارد.

شکایت از رهبر گروه مذهبی در کره جنوبی به دلیل سهل انگاری در کرونا

کره جنوبی: تست کرونا از 200 هزار نفر عضو یک کلیسا

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1505

به "دستگیری کشیش مسئول ابتلای یک سوم کرونایی های کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری کشیش مسئول ابتلای یک سوم کرونایی های کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید