بی اعتمادی بین ایران و کانادا به اوج رسیده است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: ایران یکی از کشورهای استراتژیک منطقه است و دولت های غربی که درگیر بحران های مالی هستند و به واسطه سیاست های غلط در منطقه خاورمیانه گیر افتاده اند، چاره ای ندارند مگر اینکه دست احتیاج به سوی ایران دراز نمایند.

بی اعتمادی بین ایران و کانادا به اوج رسیده است

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، تغییر موضع وزیر خارجه کانادا در قبال انتخابات 24 خرداد ایران بیش از هر چیز نشان دهنده ناآشنایی مقامات کانادا با واقعیات جامعه ایرانی است و همین ناآشنایی هم باعث شد تا دولت کانادا در ابتدا درباره انتخابات ایران عجله به خرج بدهد و سپس ناچار از تصحیح اشتباه خود شد.البته دیر زمانی است که کانادا به گروه کشورهایی پیوسته که علیه ایران موضع افراطی دارند ولی همین افراطی ها در مواقع مختلف ناچار به عقب نشینی مقابل ایران هستند.

در واقع در طول 10سال گذشته سندسازی های کانادایی ها در این رابطه تحت عنوان عدم پذیرش واقعیت دموکراسی در ایران از طرف دولت این کشور دنبال شده است.اما روند انتخابات 24 خرداد در کشورمان نشان دهنده 10سال دروغ دولت کانادا در این رابطه بود و به عبارت دیگر آنچه آنها در این مدت ادعا نموده بودند با این عذر خواهی نقیض آن اثبات شد.

انتخابات ایران با مشارکت بیش از هفتاد درصدی مردم باعث غافلگیری مقامات سیاسی این کشور شد که در نهایت منجر به عذرخواهی آنها شد.نکته دیگری که وجود دارد فضایی است که بعد از انتخابات ایران در فضای کلی جهان شکل گرفت که به معنای پذیرش دموکراسی در ایران بود آن هم درباره کشوری که سعی می کردند دموکراسی و انتخابات را در آن نادیده بگیرند.

کشور کانادا جزو آن دسته از کشورهای غربی است که هر ساله بودجه خاصی را برای تاثیرگذاری بر فضای سیاسی ایران تصویب می نماید. بر همین اساس کشورهایی که از این بودجه استفاده می نمایند کوشش زیادی برای تحریم انتخابات در ایران کردند.ولی زمانی که به رغم این حرفها نرخ بالای مشارکت سیاسی رقم خورد مجبور به عقب نشینی شدند.به همین دلیل کشور کانادا احساس کرد واقعیت ایران را درک ننموده و نوعی احساس عقب ماندن از فضای داخلی ایران پیدا کرد.معتقدم آنچه ماحصل این موضوع واکنش و موضع کانادایی هاست این است که انتخابات در ایران تقویت نماینده توان چانه زنی کشورما بخصوص در قبال کشورهای غربی است.

ضمن اینکه این توان باید در راستای اصل عزت، حکمت و مصلحت استفاده گردد، در واقع ما نباید به این چراغ سبزها دلخوش باشیم.بعضی دولت ها مثل کانادا در طول 10سال گذشته استدلال های ناجوانمردانه ای را درباره ایران به کار برده اند و منتظر کوچکترین فرصتی هستند تا بر اساس آن کلیت نظام ایران را مورد سوال قرار دهند.از آنجا که دیوار بی اعتمادی بین ایران و کانادا را خود مقامات کانادایی شکل داده اند باید منتظر اقدامات محکم تری از جانب آنها باشیم.البته واکنش و اقدام دولت کانادا می تواند مورد اقبال قرار بگیرد اما کافی نیست و در آینده باید گام های اساسی تری از سوی کشورهای غربی برداشته گردد.

چرا که ایران یکی از کشورهای استراتژیک منطقه است و دولت های غربی که درگیر بحران های مالی هستند و به واسطه سیاست های غلط در منطقه خاورمیانه گیر افتاده اند، چاره ای ندارند مگر اینکه دست احتیاج به سوی ایران دراز نمایند. انتخابات 24خرداد باعث شد تا غربی ها درون خود را بیشتر نشان بدهند و ناچار از تمجید مردمسالاری در ایران باشند.

منبع: تهران امروز

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مرداد 1398 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 492

به "بی اعتمادی بین ایران و کانادا به اوج رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتمادی بین ایران و کانادا به اوج رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید