سئول از اظهارات بسیار نامناسب سفیر واشنگتن انتقاد کرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، یک مقام ارشد کره جنوبی سخنان سفیر واشنگتن در سئول درباره لزوم انجام مذاکرات کره جنوبی با آمریکا درباره طرح های مرتبط با کره شمالی را بسیار نامناسب خوانده است.

سئول از اظهارات بسیار نامناسب سفیر واشنگتن انتقاد کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اظهارات روز پنجشنبه سفیر آمریکا در کره جنوبی درباره طرح مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی برای از سرگیری مذاکرات بین دو کُره با واکنش انتقادی این کاخ ریاست جمهوری کره روبرو شده است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، اظهارات هری هریس سفیر آمریکا در کره جنوبی که در آن او از سئول خواسته بود، قبل از مذاکرات با پیونگ یانگ درباره اقداماتی از قبیل انجام سفرهای گردشگری به مجتمع کوهستانی کومگانگ، با واشنگتن درباره این طرح ها مشورت و مذاکره کند، واکنش یک مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی را به دنبال داشته و او سخنان سفیر آمریکا را اظهاراتی بسیار نامناسب خوانده است.

به گفته این مقام کره جنوبی، کوشش سئول برای انجام همکاری های درون کره ای به روشی انجام خواهد شد که سبب تسهیل مذاکرات کره شمالی و آمریکا در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره گردد.

به گفته این مقام سئول، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هم از سفیر آمریکا در کره جنوبی خواسته درباره اظهاراتش در مورد طرح های مون جائه این برای تقویت رایزنی های بین دو کره شرح دهد.

وی اضافه نمود: طرح رئیس جمهور مون که در کنفرانس خبری به مناسبت سال نو مطرح شد و شامل تورهای فردی به (کره) شمالی است، در نهایت در چارچوب (مذاکرات) برای خلع سلاح انجام خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری یونهاپ، بسیاری اظهارات هریس (سفیر آمریکا در کره جنوبی) را یک هشدار و کوششی برای اعمال فشار بر دولت مون (جائه این) ارزیابی کردند؛ دولتی که به دنبال از سر دریافت طرح های مشترک بین دو کره است.

هشدار سفیر واشنگتن به سئول درباره از سرگیری طرح های مشترک با پیونگ یانگ در حالی مطرح شده که پیش از این، رسانه ها از شکست مذاکرات واشنگتن-سئول درباره هزینه های نظامی خبر دادند.

وزارت خارجه کره جنوبی هم در این باره بیان کرد، سئول و واشنگتن در ششمین دور از گفت وگوها پیروز نشدند اختلاف در نحوه تقسیم هزینه های حضور نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره را حل نمایند.

طبق گزارش ها، آمریکا از کره جنوبی خواسته سالانه پنج میلیارد دلار برای همکاری نظامی و تأمین هزینه های نیروهایش تخصیص دهد که در مقایسه با سال 2018، پنج برابر افزایش داشته است (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1041

به "سئول از اظهارات بسیار نامناسب سفیر واشنگتن انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول از اظهارات بسیار نامناسب سفیر واشنگتن انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید