سفیر ایتالیا در هند از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران : دادگاه عالی هند در واکنش به بازنگشتن دو نظامی ایتالیایی اعلام نموده است که سفیر ایتالیا در این کشور دیگر از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست.

سفیر ایتالیا در هند از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ دادگاه عالی هند اعلام نموده است که به دنبال بروز ناآرامی های اخیر در هند سفیر ایتالیا در این کشور دیگر از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست.

التماس کبیر، رئیس دادگاه عالی هند اظهار داشت که این دادگاه اعتماد خود به دانیله مانسینی، سفیر ایتالیا در هند را از دست داده است.

سفیر ایتالیا فردی است که شخصا بازگشت دو نظامی ایتالیایی خارج شده از هند را ضمانت نموده بود. این دو نظامی ایتالیایی به منظور شرکت در انتخابات داخلی ایتالیا با ضمانت سفیر ایتالیا در هند از این کشور خارج شدند، اما دولت ایتالیا اظهار داشت که اجازه بازگشت این دو نفر به هند را نخواهد داد. دولت ایتالیا دلیل بازنگرداندن این دو نفر را وقوع جرم در آبهای بین المللی عنوان نموده بود.

این اقدام دولت ایتالیا با واکنش شدید مقامات سیاسی هند روبرو شد که در نتیجه این اعتراضات دادگاه عالی هند سفیر ایتالیا را ممنوع الخروج کرد و به فرودگاه های این کشور اظهار داشت که وی حق خروج از هند را ندارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 538

به "سفیر ایتالیا در هند از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایتالیا در هند از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید