شرط روسیه برای کاهش یک میلیون بشکه ای فراوری نفت

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: روسیه تنها به شرطی حاضر است فراوریش را یک میلیون بشکه در روز یا معادل 10 درصد از فراوری مارس کاهش دهد که آمریکا هم به محدودیت عرضه ملحق گردد.

شرط روسیه برای کاهش یک میلیون بشکه ای فراوری نفت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، پس از گزارش هایی در مورد جدال لفظی میان عربستان سعودی و روسیه منتشر شد. مشاجره دو کشور پس از اظهارات مقامات دولت روسیه شروع شد که ریاض را متهم کردند کوشش نموده روسیه را مقابل نفت شیل آمریکا قرار دهد و عامل جنگ قیمت با هدف آسیب زدن به فراورینمایندگان نفت شیل آمریکا معرفی کند.

این اختلاف ممکن است عامل به تاخیر افتادن نشست اضطراری اوپک پلاس باشد که قرار بود روز دوشنبه برگزار گردد اما اندکی بعد به پنج شنبه موکول شد تا تنشها میان فراورینمایندگان عظیم برطرف گردد. در این بین از فراورینمایندگان اروپای غربی درخواست کرد در محدودیت عرضه مشارکت نمایند و نروژ در پاسخ، خاطرنشان کرد در نشست روز پنج شنبه به همراه نمایندگان ایالت آلبرتای کانادا در نشست اوپک پلاس شرکت خواهد نمود.

وزارت نفت نروژ در بیانیه ای خاطرنشان کرد این کشور به ملاقات نهم آوریل اوپک دعوت شده و میخواهد به عنوان ناظر در آن شرکت کند و اگر حمایت گسترده ای میان فراورینمایندگان وجود داشته باشد، فراوریش را کاهش خواهد داد.

اما آمریکا در مورد مشارکت در هر گونه کاهش فراوری، هیچ بیانیه رسمی نداده است. برعکس دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ایده وضع تعرفه روی واردات نفت خام به آمریکا را مطرح نموده است با این حال وی اندکی بعد در کوشش برای تعدیل تهدیدش، اظهار کرد معتقد است نیازی به استفاده از تعرفه ها نمی بیند.

با این همه ترامپ هفته گذشته گفته بود در صورت لزوم ممکن است به مذاکرات عربستان سعودی و روسیه ملحق گردد. وی اظهار نموده بود که به صورت جداگانه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت وگو نموده و انتظار دارد این دو کشور مجموعا 10 میلیون بشکه در روز از فراوریشان را کاهش دهند.

با وجود اظهار امیدواری ترامپ نسبت به وقوع چنین رویدادی، بازارها به سرعت واکنش نشان دادند و توییت وی را سیگنال قطعی بودن توافق میان این دو کشور تلقی کردند. قیمتهای نفت در روزهای پنج شنبه و آدینه بهبود قابل توجهی پیدا کرد اما بازار روز دوشنبه به این واقعیت برگشت که هنوز فاصله زیادی برای انعقاد چنین توافقی وجود دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1264

به "شرط روسیه برای کاهش یک میلیون بشکه ای فراوری نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط روسیه برای کاهش یک میلیون بشکه ای فراوری نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید