شهرداری برای اجرای دستورالعمل مدیریت منابع و مصارف غیرنقد از شورا تذکر گرفت

به گزارش تور ارمنستان ارزان، فراهانی درباره لزوم اجرای دقیق دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیرنقد انتشار اطلاعات و گزارش اجرای آن در سامانه شفافیت شهرداری تذکر داد.

شهرداری برای اجرای دستورالعمل مدیریت منابع و مصارف غیرنقد از شورا تذکر گرفت

به گزارش خبرنگار ، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که اجرای دقیق دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیرنقد لزوم مدیریتی دارد، گفت: یکی از شیوه های تأمین مالی پروژه ها بازپرداخت دیون و استفاده از منابع غیرنقد و به کار بستن آن در مصارف است.

عضو شورای شهر تهران اضافه نمود: بر همین اساس در تاریخ 15 آبان 97 با رأی 14 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیرنقد به عنوان سند ملاک عمل شهرداری تهران به تصویب رسید.

او ادامه داد: متأسفانه تا به امروز این دستورالعمل در اجرا با آنچه که شورای شهر تهران به تصویب رسانده است متفاوت است.

فراهانی با اشاره به بند یک بخش ششم دستورالعمل گفت: سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نسبت به انعقاد قرارداد کارگزاری با بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز و شرکت های سرمایه گذاری دارای مجوز مورد تأیید بورس و کمیسیون با رعایت رقابت پذیری بین آن ها و از طریق فراخوان عمومی اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در بند 13 بخش ششم نیز آمده است که شهرداری تهران موظف است گزارش عملکرد دستورالعمل مدیریت منابع و مصارف غیرنقد را هر 6 ماه یک بار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

او شرح داد: متأسفانه با گذشت یک سال از تصویب این مصوبه نه تنها شورا گزارش عملکرد را در زمان مقرر دریافت نکرده است بلکه شواهد و قرائن حکایت از اجرا نشدن دقیق بند ها دارد.

فراهانی ادامه داد: بر این اساس به منظور تأکید در اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی مصوب شورا به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شورا های اسلامی کشور درباره لزوم اجرای دقیق دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیرنقد و انتشار اطلاعات و گزارش اجرایی آن در سامانه شفافیت به شهرداری تهران تذکر می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 862

به "شهرداری برای اجرای دستورالعمل مدیریت منابع و مصارف غیرنقد از شورا تذکر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری برای اجرای دستورالعمل مدیریت منابع و مصارف غیرنقد از شورا تذکر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید