صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تأثیر تنش ها قرار نمی گیرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA)، خالد الفالح (Khalid Al-Falih) وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان با اشاره به تنش آفرینی های اخیر ریاض در روابط با اوتاوا گفت: صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تاثیر بحران سیاسی پیش آمده میان دو کشور قرار نخواهد گرفت.

صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تأثیر تنش ها قرار نمی گیرد

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

این وزیر سعودی در ادامه اضافه نمود: ما از یک سیاست قوی و طولانی مدت در صنعت نفت برخورداریم و بر این اساس معاملات نفتی تحت تأثیر ملاحظات سیاسی قرار نمی گیرد!

وی در بیانیه ای در این خصوص گفت: بحران دیپلماتیک اخیر میان عربستان سعودی و کانادا به هیچ وجه بر روابط شرکت آرامکو با مشتریان خود در کانادا تاثیر نخواهد گذاشت.

لازم به ذکر است، پس از آنکه دولت کانادا با انتشار بیانیه ای نگرانی خود را از بازداشت فعالان جامعه مدنی و حقوق زنان در عربستان گفت، عربستان سعودی سفیر کانادا را یک عنصر نامطلوب خواند و به وی دستور داد که ظرف 24 ساعت خاک این کشور را ترک نماید.

دیگر اقدامات اعتراضی ریاض در این باره عبارت بودند از توقف همکاری های جدید بازرگانی و سرمایه گذاری و همکاری های آموزشی و پزشکی با کانادا، تعلیق تمام پروازهای مستقیم به تورنتو، توقف واردات کالا از این کشور و فروش دارایی های عربستان در کانادا.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 532

به "صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تأثیر تنش ها قرار نمی گیرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تأثیر تنش ها قرار نمی گیرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تأثیر تنش ها قرار نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید