ضد عفونی کردن منزل در برابر ویروس کرونا

به گزارش تور ارمنستان ارزان، همیشه در طول سال، زمان هایی هستند که بیماری ها و آلودگی های بیشتری در آن موسم وجود دارند. برای مثال در اوایل فصل سرما آنفلانزای فصلی رخ می دهد که برای مقابله با آن می بایست نکات بهداشتی را رعایت نمود تا از ابتلا به آن جلوگیری گردد. با توجه به اینکه امروز، شرایط دنیا و ایران به گونه ای است که ویروس کرونا روز به روز در حال گسترش است بر آن شدیم تا در این قسمت از ما متدهایی برای ضدعفونی کردن منزل را با شما به اشتراک بگذاریم تا علاوه بر داشتن خانه ای گرم و صمیمی، محیط امن و سالم برای افرادی که دوستشان داریم فراهم کنیم. با ما همراه باشید.

ضد عفونی کردن منزل در برابر ویروس کرونا

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

دسته بندی و مرتب سازی وسایل و مواد

اولین نکته ای که در ضد عفونی کردن خانه اهمیت دارد جلوگیری از ورود هر گونه ماده آلوده به داخل خانه است. بنابراین اگر احتیاج به خرید دارید و می بایست مواد ضروری را تهیه نمایید قبل از ورود به خانه دسته بندی های لازم صورت گرفته و مواد بیرون از در ضد عفونی شوند. بدین منظور می توانید کیسه هایی که برای خرید از آن ها استفاده نمودید را خارج از خانه قرار دهید و سپس متریال خریداری شده را در سبد های مخصوص گذاشته و بعد از این مرحله مواد را وارد خانه کرده و بلافاصله نسبت به شستن و در صورت امکان ضد عفونی نمودن آن ها با محلول پایه الکلی و یا محلول وایتکس اقدام نمایید.

در دسته بندی مواد خریداری شده سعی کنید تا سبدی را برای خوراکی ها و سبدی را برای لوازم بهداشتی لازم در نظر بگیرید. به علاوه دقت کنید حتی می توانید خوراکی های را نیز در دسته بندی های مجزا قرار دهید مثلا میوه ها را در یک سبد و مواد بسته بندی را در سبد دیگر قرار دهید. به علاوه به خاطر داشته باشید پیش از ورود به منزل گوشی، دسته کلید، کارت های بانکی، کیف پول و لوازمی از این قبیل را نیز ضد عفونی کرده و به هیچ عنوان با کفش وارد خانه نشوید.

شست و شوی سطوح

شست و شوی سطوح از جمله مهم ترین مواردی است که به منظور ضد عفونی نمودن منزل باید رعایت نمود. توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است. این کار نه تنها به ضدعفونی سازی خانه در برابر ویروس کرونا یاری می نماید بلکه سایر میکروب ها را نیز از بین خواهد برد.

ضدعفونی کردن سطوح

بعد از تمیز کردن و شست و شوی سطح ها نوبت ضد عفونی کردن است. در این مرحله می توان از مواد متفاوتی برای ضد عفونی کردن استفاده نمود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا توصیه ما استفاده از محلول حاوی وایتکس و یا محلول های پایه الکلی می باشد که به خوبی سطوح را در برابر این ویروس ضد عفونی می نمایند. این مرحله خود شامل قسمت هایی است که در زیر به شرح هریک از بخش ها می پردازیم.

ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی و حمام

شواهد نشان از آن دارد که این ویروس در سرویس های بهداشتی و حمام نیز وجود خواهد داشت بنابراین همیشه تمامی سرویس بهداشتی از شیرآلات تا کاشی ها را ضد عفونی نمایید و دقت کنید که هواکش به درستی کار کرده و هوای آلوده را جذب می نماید.

ضد غفونی کردن آشپزخانه

آشپزخانه یکی دیگر از قسمت هایی است که ضد عفونی کردنش بسیار مهم است مخصوصا قسمت هایی که با خوردن غذا در ارتباط هستند. میز غذاخوری، بشقاب ها، لیون ها، قاشق، چنگال و … باید به صورت مداوم تمیز شده و ترجیحا شخصی شوند.

ضد عقونی نمودن دستگیره درب ها

دستگیره درب ها یکی از مراکز تجمع ویروس کرونا است بنابراین مکررا آن ها را تمیز کرده و مانع از انتشار آلودگی به وسیله آن ها شوید. برای این کار می توانید از پدهای الکلی یا دستمال های آغشته به الکل یا وایتکس بهره ببرید. برای اطمینان بیشتر توصیه می گردد اگر از تمیز بودن دستگیره ها مطمئن نیستید برای باز و بسته کردن درب از دستمال کاغذی استفاده کرده و سپس دستمال را در سطل زباله درب دار بیاندازید.

ضد عفونی کردن دکمه های آسانسور

شاید به نظرتان برسد که این کار وظیفه شما نیست اما زمانی که پای سلامتیتان در میان باشد دیگر این گونه فکر نخواهید کرد. بدین منظور می توانید با استفاده از اسپر کردن مواد ضد عفونی نماینده روی دکمه آسانسور از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. اما در صورتی که مواد ضد عفونی نماینده را به همراه ندارید توصیه می گردد با دستمال نسبت به زدن دکمه ها اقدام کرده و دستمال را در سطل زباله در دار بیاندازید.

شست و شوی لباس ها

اگر چه عمر ویروس کرونا روی لباس کمتر از سطوح صاف است اما این موضوع به معنی عدم انتقال این ویروس به وسیله لباس نیست. بنابراین اگر در اماکن شلوغ و پر ازدحامی مانند مترو، اتوبوس و …. رفت و آمد دارید بهتر است بدانید که در این اماکن ویروس به راحتی به لباس شما منتقل می گردد بنابراین در این شرایط بهتر است لباس های خود را خارج از خانه تعویض کرده و سپس آن ها را بشویید. ضمناً توصیه می گردد تا حد امکان از رفتن به اماکن پر تردد و تماس با افراد و سطوح اجتناب کنید.

آماده سازی چک لیست

این کار به شما یاری می نماید تا مراحلی که برای پاکسازی خانه ضروری است، رعایت شده و فراموش نشوند. بنابراین داشتن لیستی که در آن اولویت ها و نقاط هدف تعیین است به شما یاری کرده تا در حین ضد عفونی کردن منزل دچار سردرگمی نشوید.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد سیستم تهویه مناسب هوا عامل دیگری است که می تواند در پاکسازی فضای منزل شما موثر باشد. در آخر نیز ضمن آرزوی صحت و سلامت برای تمامی مردم و شما عزیزان توصیه می کنیم از دعوت میهمان و یا شرکت در میهمانی ها خود داری کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1057

به "ضد عفونی کردن منزل در برابر ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضد عفونی کردن منزل در برابر ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید