طرح حمله تروریستی به یک پالایشگاه ونزوئلا خنثی شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وزیر نفت ونزوئلا با محکوم کردن حمله تروریستی به یکی از پالایشگاه های این کشور، از دستگیری دو شهروند ونزوئلایی در جریان آن خبر داد.

طرح حمله تروریستی به یک پالایشگاه ونزوئلا خنثی شد

از نشریه اولتیماس نوتیسیاس ونزوئلا، طارق الایسامی وزیر نفت ونزوئلا با اعلام این خبر تاکید کرد که دو شهفرایند ونزوئلایی که در این طرح تروریستی دست داشتند نیز بازداشت شده اند و محموله انفجاری بسیار قوی همراه آنها کشف و ضبط شده است.

این مقام ونزوئلایی گفت: مواد کشف شده که برای تخریب زیرساخت های عظیم مورد استفاده قرار می گیرد، نه تنها این پالایشگاه را نابود می کرد، بلکه می توانست شهرهای اطراف را دربرگیرد.

الایسامی با بیان این که این حملات جنایتکارانه از سوی کلمبیا طراحی شده گفت: دولت ایوان دوکه رئیس جمهوری کلمبیا مسئولیت مستقیم این حملات را به عهده گرفته است.

وی به همین دلیل گفت که سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا دو تروریست درگیر در این حمله را به خوبی می شناسند.

در شهریور ماه گذشته نیز نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا از دستگیری یک جاسوس آمریکایی در نزدیکی مجتمع پالایش نفت این کشور خبر داده بود.

پیش از آن نیز در اردیبهشت ماه سال جاری نیروهای امنیتی ونزوئلا دو شهفرایند آمریکایی مرتبط با توطئه علیه دولت کاراکاس را بازداشت کردند. رئیس جمهوری ونزوئلا در همان زمان گفت، این دو شهفرایند آمریکا با یک نظامی حرفه ای ایالات متحده که مسئولیت توطئه مسلحانه ناکام اخیر علیه کاراکاس را برعهده گرفته بودند، همکاری داشتند.

وزیر نفت ونزوئلا همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی یکشنبه گذشته کاراکاس در توئیتی نوشت: برنامه این حمله مربوط به قبل از انتخابات 6 دسامبر بود با این هدف که در میان مردم ایجاد رعب و وحشت کنند.

این مقام ارشد ونزوئلا از جامعه بین المللی خواست که جلوی این حملات تروریستی به ونزوئلا را متوقف کنند. چرا که این کشور نشان داده که ملت صلح است

الایسامی همچنین تاکید کرد: ما امروز اعلام می کنیم که دموکراسی قدرتمند از هر زمانی در کشور برقرار است و اصرار داریم که چنین حوادثی بخشی از گذشته باشد.

دولت دونالد ترامپ از آغاز ریاست جمهوری نیکلاس مادور، برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا و نشاندن مهره موردنظر در جهت منافع استعماری خود تلاش کرده است. تحریم های اقتصادی و نفتی، به رسمیت شناختن خوان گوایدو رهبر مخالفان به عنوان رئیس جمهوری این کشور، سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای همسایه ونزوئلا و ایجاد لابی ضد ونزوئلا با سران کشورهایی همچون برزیل و کلمبیا، تلاش برای مداخله در انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور نمونه هایی شاخص از سیاست های خصمانه دولت ترامپ بوده است.

با پیروزی حزب تحت رهبری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در انتخابات پارلمانی 16 آذر و هماهنگی مجلس جدید با دولت، انتظار می رود کاراکاس به یک فرایند سیاسی جهت اجرای برنامه های بهبود اقتصادی بازگردد؛ با این وجود همچنان با چالش حزب مخالفان روبرو خواهد بود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1729

به "طرح حمله تروریستی به یک پالایشگاه ونزوئلا خنثی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح حمله تروریستی به یک پالایشگاه ونزوئلا خنثی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید