فارس من، رسانه ها نقش بسزایی در یاری به دانشجویان در انتخاب گرایش تحصیلی دارند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها در خصوص اینکه در دانشگاه ها چه رشته ای تحصیل گردد که با علائق، استعدادها، آمایش سرزمینی، شهر، جامعه و اهداف فرد هماهنگ باشد تاثیر گذار هستند.

فارس من، رسانه ها نقش بسزایی در یاری به دانشجویان در انتخاب گرایش تحصیلی دارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع دانشجویان برای گرایش های رشته تحصیلی خود توجیه نیستند را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

خبرنگار این مطالبه را از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیگیری نموده است.

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: قبل از اینکه دانشجو وارد دانشگاه گردد باید برای رشته و گرایش تحصیلی خود توجیه گردد.

نقش مهم مشاوره های تحصیلی و مدارس در یاری به افراد برای گرایش تحصیلی قبل از ورود به دانشگاه

وی با بیان اینکه مشاوره های تحصیلی و مدارس نقش بسزایی در یاری به افراد برای گرایش تحصیلی قبل از ورود به دانشگاه دارند، گفت: متأسفانه در جامعه ما فضای ورود به دانشگاه آلوده و غیر کارشناسی است و صرفاً هدف قبول شدن در کنکور و دانشگاه است؛ بدون اینکه معین گردد چرا به دانشگاه می رویم و چرا باید در یک رشته ادامه تحصیل دهیم و چرا فقط به یک دانشگاه خاص ورود پیدا کنیم؟ اگر این چراها پاسخ داده گردد خیلی از مسائل که در دانشگاه وجود دارد حل می گردد.

میرزاده یادآور شد: اگر برای دانشجو خیلی از مسائل در خصوص گرایش تحصیلی قبل از ورود به دانشگاه حل گردد، در زمان ورود به دانشگاه از استرس، مسائل روحی و روانی و فکر کردن به تغییر رشته و ناامیدی و بی هدف زندگی کردن برای دانشجو و خانواده آنها وجود ندارد.

رسانه ها نقش بسزایی در یاری به دانشجویان در انتخاب گرایش تحصیلی دارند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علاوه بر مدارس و مشاوره های تحصیلی نقش رسانه ها در یاری به انتخاب رشته و گرایش تحصیلی اهمیت دارد ، یادآور شد: به عنوان مثال در تلویزیون برای دانشجویان در خصوص کنکور و آزمون برنامه های زیادی ساخته می گردد اما بهتر این رسانه ها در خصوص فواید مکان های غیر دانشگاهی هم در رسانه ها صحبت به میان بیاورند و گفته گردد افرادی در آنجا هستند که از استعداد بالایی برخوردارند و تأثیرگذاری زیادی دارند.

میرزاده با اشاره به اینکه رسانه ها و آموزش و پرورش در بخش آموزش دادن و مشاوره دهی قبل از دانشگاه در خصوص گرایش تحصیلی باید فعال باشند، توضیح داد: رسانه ها در خصوص اینکه در دانشگاه ها چه رشته ای تحصیل گردد که با علائق، استعدادها، آمایش سرزمینی، شهر، جامعه و اهداف فرد هماهنگ باشد تاثیر گذارند.

وی یادآور شد: وقتی دانشجو وارد دانشگاه شد هر چند دیر است اما مراکز مشاوره در اینجا نیز تأثیر دارند. آزمون ، حضور و غیاب ، آموزش و درس و کلاس یک بخش است و بخش مهمتر این است که اساتید راهنما و مدیران گروه و کارشناسانی که برای ترم اولی ها معین می شوند، قاعدتاً فقط انتخاب درس و مشخص برنامه هفتگی برای آنها در اولویت نباشد. اصل مطلب این است که مسائل دانشجو معین گردد و قوانین مقررات حاکم در خصوص رشته و دانشگاه مورد نظر را برای دانشجویان شرح و واکاوری نمایند.

دغدغه گرایش تحصیلی باید قبل از ورود به دانشگاه حل گردد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:دغدغه گرایش تحصیلی باید قبل از ورود به دانشگاه حل گردد، اما بعد از ورود به دانشگاه نیز مشاوران، استاد راهنماها، مدیران گروه، نقش مهمی دارند و وظیفه آنها باید بیشتر از این باشد که اکنون در جامعه وجود دارد. رسانه ها نیز می توانند مؤثر باشند تا پناهگاهی برای دانشجو وجود داشته باشد که در مواقع ضروری جوابگوی سؤالات و مسائل آنها باشند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1005

به "فارس من، رسانه ها نقش بسزایی در یاری به دانشجویان در انتخاب گرایش تحصیلی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، رسانه ها نقش بسزایی در یاری به دانشجویان در انتخاب گرایش تحصیلی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید