مخالفت منوچین با درخواست دموکراتهای کنگره برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وزارت خزانه داری آمریکا با درخواست قانونگذاران دموکرات کنگره این کشور برای تحویل اظهارنامه مربوط به مالیات های پرداختی از سوی دونالد ترامپ مخالفت کرد.

مخالفت منوچین با درخواست دموکراتهای کنگره برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در نامه ای به رییس کمیته موسوم به کمیته شیوه ها و تدابیر در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح نمود، درخواست این کمیته برای دریافت اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا فاقد هدفی مشروع است و به این ترتیب خزانه داری آمریکا مجاز به منتشر کردن اسناد مالیاتهای پرداختی از سوی ترامپ و فعالیت های تجاری او نیست.

این مخالفت وزیر خزانه داری آمریکا در پی یک ماه گمانه زنی بر سر انتشار اظهارنامه مالیاتی رییس جمهور آمریکا و جدال لفظی میان دولت او با قانونگذاران دموکرات بر سر این کار اجرا شده است.

پیش بینی می گردد که با مخالفت وزیر خزانه داری آمریکا با انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، جدال حقوقی جدیدی میان رییس جمهور و دموکرات های کنگره به راه بیفتد.

کمیته مذکور با توجه به داشتن اختیار قانونی برای دستیابی به اسناد مالیاتی، ماه گذشته میلادی از سازمان درآمدهای داخلی آمریکا (IRS) تقاضا کرد تا اسناد مربوط به مالیات های پرداخت شده از سوی ترامپ و هشت شرکت مربوط به فعالیت های تجاری این رییس جمهور آمریکا را برای مدت پنج سال گذشته ارائه دهد.

با این حال منوچین مکررا ضرب الاجل های معین شده از سوی این کمیته برای عمل به درخواستش را رعایت ننموده و این درخواست را بی سابقه مطرح نمود و هشدار داد که این اقدام باعث مطرح شدن پرسش هایی اساسی و تهدید شدن حریم خصوصی مالیات دهنده می گردد.

منوچین روز دوشنبه گفت، تصمیم اخیر خود را بعد از رایزنی با وزارت دادگستری آمریکا اتخاذ نموده است. او در نامه اش خطاب به ریچارد نیل، قانونگذار دموکرات رییس کمیته شیوه ها و تدابیر در مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: من اکنون به اطلاع شما می رسانم که وزارتخانه ما نمی تواند به شکل قانونمند درخواست این کمیته را عملی کند.

ترامپ در سال 2016 تبدیل به اولین کاندیدای ریاست جمهوری در چند دهه گذشته در آمریکا شد که بدون افشای مالیات هایی که پرداخت نموده، وارد رقابت انتخاباتی می گردد. این در حالی است که او همزمان کاملا شرکتها و فعالیت های تجاری خود را رها ننموده و در معرض اتهام تعارض منافع قرار گرفته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 341

به "مخالفت منوچین با درخواست دموکراتهای کنگره برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت منوچین با درخواست دموکراتهای کنگره برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید