میراث فرهنگی مجوز عرضه قلیان نمی دهد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تمام مجوزهای راه اندازی مکان های عرضه قلیان توسط اصناف داده می گردد و میراث فرهنگی صرفا مجوز سفره خانه های سنتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع های گردشگری را صادر می نماید.

میراث فرهنگی مجوز عرضه قلیان نمی دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، محمد مهدی افضلی مدیر روابط عمومی این اداره کل در واکنش به برخی اظهارات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: به طور قطع هیچ یک از اماکن تحت نظارت این اداره کل مجاز به عرضه قلیان نیستند.

او با بیان اینکه کارشناسان اداره نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان مراقبت و نظارت دائم در خصوص عدم عرضه قلیان در اماکن و تاسیسات گردشگری را دارند، اضافه کرد: طبق قانون عرضه هرگونه دخانیات در این اماکن تخلف محسوب و با متخلفان برخورد جدی می گردد.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید براینکه مجوزهای راه اندازی مکان های عرضه قلیان توسط اصناف داده می گردد، مطرح نمود: میراث فرهنگی هیچ دخالت و یا اختیاری در این زمینه ندارد.

افضلی با طرح این سوال که چرا همیشه برای مقابله با عرضه قلیان صرفا به سراغ چایخانه ها و قلیان سراها می رویم، اعلام کرد: این در حالی است که اماکن زمینه ساز شیوع مصرف قلیان در جامعه متعدد هستند به طوریکه امروز حتی در سوپر مارکت ها نیز تنباکو و زغال عرضه می گردد و هیچ نهاد و یا ارگانی از قبیل بهداشت و علوم پزشکی با آنها برخورد نمی نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 347

به "میراث فرهنگی مجوز عرضه قلیان نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی مجوز عرضه قلیان نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید