نخست وزیر ایتالیا نشست با رهبر جنبش 5 ستاره را لغو کرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: حزب دموکراتیک ایتالیا روز گذشته نشستی را که قرار بود با جنبش 5 ستاره در مورد مذاکره برای اصلاحات ساختاری برگزار کند لغو نموده است.

نخست وزیر ایتالیا نشست با رهبر جنبش 5 ستاره را لغو کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، لغو نشست حزب دموکراتیک ایتالیا به رهبری متئو رنتسی نخست وزیر با جنبش 5 ستاره در شرایطی است که هر یک دیگری را عامل اصلی لغو این نشست معرفی نموده است.

بر اساس این گزارش لغو این نشست دو جانبه احتمال دستیابی رنتسی به توافق نهایی با سیلویو برلوسکونی رهبر حزب راستگرای ایتالیا برای اجرای تغییرات اساسی در نظام سیاسی ایتالیا را افزایش داده است.

یکی از مهمترین عوامل اصلی ایجاد بن بست سیاسی در ایتالیا نظام انتخاباتی این کشور است و اکنون احزاب سیاسی قصد دارند تغییرات ساختاری را در نظام انتخاباتی ایتالیا ایجاد نمایند. رنتسی تاکید نموده است که جنبش 5 ستاره به 10 پیشنهاد مطرح شده از سوی حزب دموکراتیک برای اجرای اصلاحات سیاسی هیچ پاسخی نداده است. ولی جنبش 5 ستاره روز گذشته تاکید نمود: این حزب همه پیش شرط های حزب دموکراتیک را برای شروع مذاکرات سیاسی پذیرفته است.

لوییجی دی مایو معاون جنبش 5 ستاره نیز از عدم برگزاری این نشست ابراز تاسف کرد و گفت: ما واقعا متاسف هستیم که این فرصت مهم از دست رفته است.

رنتسی در ماه ژانویه سال جاری به توافق اولیه با برلوسکونی برای ایجاد تغییرات اساسی در نظام انتخاباتی ایتالیا دست یافته بود ولی برلوسکونی بارها تهدید به لغو این توافق نموده است.

بپه گریللو رهبر جنبش 5 ستاره نیز تاکید نمود: رنتسی ترجیح می دهد پشت درهای بسته با برلوسکونی نشست و دیدار داشته باشد و جنبش 5 ستاره را منزوی کند. ما بر این باوریم که انجام مذاکره و گفتگوی شفاف و دموکراتیک در شرایط کنونی در ایتالیا ممکن نیست.

ع1

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 696

به "نخست وزیر ایتالیا نشست با رهبر جنبش 5 ستاره را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا نشست با رهبر جنبش 5 ستاره را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید