هزینه واکسن آنفولانزا چقدر است؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سخنگوی سازمان غذا و دارو به بیان توضیحاتی در مورد قیمت و نحوه توزیع محموله های بعدی واکسن آنفولانزا پردخت.

هزینه واکسن آنفولانزا چقدر است؟

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در مصاحبه با فارس درباره شرایط توزیع واکسن آنفولانزا بین کادر درمان در کشور گفت: این واکسن بین همه افراد واجد شرایط در بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی توزیع شده و مورد استفاده قرار گرفته است و نظام پزشکی نیز این واکسن ها را در مطب ها توزیع نموده است.

وی با شاره به توزیع واکسن آنفلوآنزا طی روز های آینده گفت: محموله اول که شامل بیش از یک میلیون و 500 هزار دوز واکسن آنفولانزا بود، پخش شده است و محموله بعدی در حال توزیع است و به تدریج و ظرف روز های آینده محموله های بعدی برای توزیع در شبکه داروخانه ای کشور وارد خواهد شد.

جهانپور، در پاسخ به این سوال که تا کنون کدام گروه از افراد واجد شرایط واکسینه شده اند، اضافه نمود: تقریبا همه افراد واجد شرایط از کارکنان بخش درمان واکسینه شده اند و برای سایر گروه های در معرض خطر نظیر، افراد بالای 65 سال و بیماران صعب العلاج هم الویت بندی اجرا شده و آن ها می توانند طی روز های آینده و بعد از توزیع در داروخانه و اعلام رسمی، این واکسن را از شبکه داروخانه ای تهیه و استفاده نمایند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد هزینه واکسن آنفولانزا با بیان اینکه تنها سری اول این واکسن برای گروه های الویت دار رایگان بود و سایر افراد باید هزینه آن را بپردازد، شرح داد: هزینه واکسن هایی که با ارز دولتی وارد شده اند 42 هزار تومان است و محموله های بعدی که با ارز نیمایی وارد می شوند، هزینه بالاتری دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1625

به "هزینه واکسن آنفولانزا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه واکسن آنفولانزا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید