واکاوی یک شکست در حد فاجعه، استقلال شهر بی دفاع!

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تیم فوتبال استقلال تهران با قبول شکست سنگین مقابل العین امارات از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و نتوانست به جمع 8 تیم برتر قاره راه یابد.

واکاوی یک شکست در حد فاجعه، استقلال شهر بی دفاع!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،تیم فوتبال استقلال تهران با پذیرفتن سنگین ترین شکست خود در لیگ قهرمانان آسیا از گردونه این مسابقات حذف شد و از راهیابی به جمع 8 تیم برتر قاره کهن محروم ماند تا فصل شیرین آبی ها سرانجامی تلخ داشته باشد.

در شکل گیری این شکست که چیزی کم از فاجعه ندارد، عوامل متعدی نقش داشتند و فرایند این عوامل تبدیل بهسنگین ترین شکست آسیایی استقلال در تاریخ شد.

آبی پوشان تهران در شب کابوس وار خود سرانجامی تلخ در آسیا داشتند. شبی که قطعا در تاریخ این باشگاه ثبت خواهد شد و هرگز از خاطره فوتبالی پاک نمی گردد.

برای این شکست سنگین مقابل العین امارات اما می توان عوامل متعددی را برشمرد که در ذیل به این عوامل اشاره می گردد:

استقلال بدون هافبک تخصصی

تیمی که در ابتدای فصل هافبک های میانی تخصصی زیادی داشت، به طور اتفاقی در این بازی حساس حتی یک هافبک تخصصی هم نداشت. منصوریان ناچار شد در غیاب امید نورافکن، امید ابراهیمی و فرشید اسماعیلی سه هافبک تخصصی اش که قادر به استفاده از آنها نبود، به زوج فرشید باقری و مجید حسینی دل ببندد که از این میان تنها باقری یک هافبک میانی تخصصی بود. بدشانسی های استقلال وقتی تکمیل شد که باقری هم در همان دقایق ابتدایی نیمه اول بازی با العین دچار آسیب دیدگی شد تا زمین را ترک کند.

در عمده دقایق این بازی دو مدافع مثل مگویان و حسینی به ناچار زوج خط میانی آبی پوشان را تشکیل دادند و همین موضوع باعث شد تا میانه زمین به طور کامل در اختیار هافبک های نابغه العین با رهبری عبدالرحمن قرار بگیرد. تمام گل های العین بعد از مصدوم شدن باقری شکل گرفت و قطع به یقین حتی اگر این بازیکن دچار مصدومیت نمی شد آبی پوشان به این شکل بازی را واگذار نمی کردند.

هرایر مگویان و وریا غفوری

البته دیکته نانوشته غلط ندارد و تنها پس از سرانجام دیکته است که می توان غلط ها آن را گرفت. لذا الان و پس از سرانجام ملاقات استقلال و العین می توان گفت استفاده از وریا غفوری بعد از هفته ها دوری از ترکیب استقلال به دلیل مصدومیت در آن بازی حساس جواب نداد و همچنین جابجایی پست مگویان از ابتدای بازی و محول کردن وظیفه یارگیری نفر به نفر با عبدالرحمن با این بازیکن نیز از تصمیماتی بود که در فرایند این بازی تاثیر داشت.

شاید اگر از ابتدای بازی مگویان در پست دفاع راست به جای غفوری به میدان می رفت و یک عنصر تهاجمی تر نسبت به مگویان در مرکز میدان استقلال بازی می کرد، شرایط به شکل بهتری پیش می رفت.

مهدی رحمتی

مهدی رحمتی کاپیتان آبی پوشان که با امید به کلین شیت در این میدان حضور یافته بود، بیشترین تعداد گل را دریافت کرد. البته رحمتی در همان دقایق ابتدایی بازی رفت دو تیم از ناحیه کشاله پای چپ دچار آسیب دیدگی شد و چند روز هم به همین دلیل به جای تمرین به درمان پرداخت. رحمتی شب گذشته هم با همین مصدومیت در میدان حضور یافت. پزشکان برای آنکه او قادر به بازی باشد نه تنها عضله آسیب دیده اش را تِیپ کامل نموده بودند، بلکه عضله او را هم بی حس نموده بودند. اما همه این اتفاقات توجیه خوبی برای دریافت 6 گل در یک بازی نیست.

دروازه بان حرفه ای آبی پوشان روی تعداد قابل ملاحظه ای از این گل ها مقصر بود و می توانست با عملکرد هوشمندانه ترش از سنگینی این شکست بکاهد.

ترس از حریف

شاید آبی پوشان بیشتر از آن که تحت تاثیر بازی حریف قرار داشته باشند، قبل از شروع مسابقه تحت تاثیر آوازه بازیکنان بزرگ این تیم به خصوص برادران عبدالرحمن و ناصر الشمرانی بودند. ترس از این بازیکنان پر آوازه و بزرگ باعث شد تا بسیاری از بازیکنان استقلال حتی قادر به ارائه توانایی های روزمره خودشان نبودند.

منبع:مهر

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1093

به "واکاوی یک شکست در حد فاجعه، استقلال شهر بی دفاع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکاوی یک شکست در حد فاجعه، استقلال شهر بی دفاع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید