وزیر خارجه هند با شمخانی ملاقات کرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وزیر خارجه هند پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ملاقات و مصاحبه کرد.

وزیر خارجه هند با شمخانی ملاقات کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سوبرامانیام جایشنکار وزیر خارجه هند که برای شرکت در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک 2 کشور دیروز (یکشنبه) اول دی ماه به تهران آمد، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) به ملاقات علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی رفت.

پیش از این اعلام شده بود که مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی محور گفتگوی سابرامانیام جایشانکار با دریابان علی شمخانی خواهد بود.

وزیر خارجه هند دیروز سه دور رایزنی با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی داشت. این اولین سفر او به ایران پس از تصدی این سمت است.

وزیر خارجه هند روز یکشنبه سفرش به تهران را بسیار سازنده خواند و از توافق دو کشور برای توسعه همکاری های دوجانبه اطلاع داد.

به نوشته پایگاه خبری اِی اِن آی، جایشانکار در این مورد گفت: الان نشست بسیار سازنده کمیسیون مشترک هند-ایران را با ریاست مشارکت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به خاتمه رساندم. مجموعه تمام همکاری هایمان را مورد آنالیز قرار دادیم. توافق شد که پروژه چابهار را تسریع کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 911

به "وزیر خارجه هند با شمخانی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه هند با شمخانی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید