شرایط صادرات ایران پس از شیوع کرونا

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش تجارت نیوز، حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: به دلیل گسترش ویروس کرونا تجارت بسیاری از کشورها از جمله ایران تحت تاثیر قرار گرفته است.

شرایط صادرات ایران پس از شیوع کرونا

وی با اشاره به تعطیلی بعضی مرزهای مشترک با ایران گفت: بعضی همسایگان اقدام به بستن مرزهای مشترک خود با ایران کردند، این در حالی است که پروتکل های بهداشتی از طریق وزارت بهداشت و وزارت خارجه به کشورهای همسایه ابلاغ می شود تا نشان دهیم بالاترین پروتکل های بهداشتی را داریم و بارهای ایرانی از این نظر مسئله ای ندارند.

زادبوم با بیان اینکه بعضی ممنوعیت ها نه به دلیل آلوده بودن کالا که بخاطر ممنوعیت تردد مسافر است، شرح داد: وقتی تردد مسافر ممنوع می شود در نتیجه تردد راننده نیز غیرممکن می شود؛ بنابراین در بعضی مرزها کالا را سر مرز مبادله می کنند.

به گفته وی هر کشور شرایط خاص خودش را دارد و به طور عام نمی توان گفت تمام مرزها باز یا بسته است.

زادبوم با اشاره به آسیب دیگر اقتصادهای جهان کرونا اظهار کرد: نباید اجازه دهیم تجارت خارجی زیاد آسیب ببیند اما این ویروس تجارت جهان را تحت تاثیر قرار داده است؛ به عنوان مثال صادرات چین با سایر کشورها در این مدت کوتاه 190 میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه حل این موضوع نیاز به وفاق ملی دارد، گفت: طبیعی است چنین اتفاقی منجر به بعضی اثرات می شود اما باید با مدیریت مناسب این اثرات را به حداقل برسانیم.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1236

به "شرایط صادرات ایران پس از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط صادرات ایران پس از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید