کرونا، آمریکا استفاده اضطراری از هیدروکسی کلروکین را ممنوع کرد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سازمان دارو و غذای آمریکا مجوز استفاده اضطراری از یک داروی ضد مالاریا برای درمان بیماری کووید-19 را باطل کرد.

کرونا، آمریکا استفاده اضطراری از هیدروکسی کلروکین را ممنوع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان غذا و داروی آمریکا روز دوشنبه مجوز استفاده اضطراری از داروی هیدروکسی کلروکین که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از آن برای درمان بیماری کووید-19 حمایت کرده بود را لغو کرد.

به نوشته پایگاه پالیتیکو سازمان غذا و دارو علاوه بر هیدروکسی کلروکین مجوز داروی مشابه دیگری به نام کلروکلین را نیز لغو کرده است.

دنیس هینتون، از مقام های ارشد سازمان غذا و داروی آمریکا گفته این سازمان بعد از بررسی اطلاعات جدید از مجموعه عظیمی ازآزمایش های بالینی اکنون معتقد است که استفاده از این دارو بعید است اثر ضد ویروس داشته باشد.

منتقدان پیش از این گفته اند سازمان غذا و داروی آمریکا با صدور مجوز استفاده از این داروها برای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 تسلیم فشارها شده است.

دونالد ترامپ بارها مدعی شده بود استفاده از این دارو می تواند به درمان بیماران مبتلا به کووید-19 کمک کند.

آزمایش های اخیر نشان داده اند استفاده از این دارو کمکی به درمان کووید-19 نمی کند و در مواردی می تواند به ایجاد عارضه های قلبی منجر شود.

تدروس آدانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اوایل ماه جاری گفت آزمایش بالینی داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان ویروس کرونا را به دلیل نگرانی های ایمنی معلق کرده است.

تدروس روز 5 خرداد در یک نشست آنلاین گفت این سازمان، موقتاً آزمایش بالینی این دارو را تا زمان انجام بررسی های لازم توسط نهادهای نظارتی معلق کرده است.

این اقدام یک هفته بعد از آن صورت گرفت که نشریه معتبر پزشکی لنست در مقاله ای درخصوص عوارض مصرف داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین برای درمان ویروس کرونا هشدار داده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1413

به "کرونا، آمریکا استفاده اضطراری از هیدروکسی کلروکین را ممنوع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، آمریکا استفاده اضطراری از هیدروکسی کلروکین را ممنوع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید