کشته شدن 9 تن و تخریب 1066 ساختمان در زمین لرزه در شرق ترکیه

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وقوع زمین لرزه در مناطق مرزی ایران و ترکیه، موجب کشته شدن چند شهروند ترکیه ای در شهر وان و دهکده های اطراف آن و تخریب بیش از 1000 ساختمان و منزل مسکونی شد.

کشته شدن 9 تن و تخریب 1066 ساختمان در زمین لرزه در شرق ترکیه

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زمین لرزه ای که روز یکشنبه در مناطق مرزی ایران و ترکیه رخ داد موجب کشته شدن دستکم 9 نفر در شهر وان ترکیه شده است.

به نوشته وبگاه میا وزارت کشور ترکیه یکشنبه اعلام نمود که این زمین لرزه در مناطق مرزی بین ایران و ترکیه اتفاق افتاده است.

تیم های امدادی پس از وقوع این زمین لرزه در چهار دهکده نزدیک شهر وان حضور یافتند. مرکز لرزه نگاری اروپا شدت این زلزله را 5.7 ریشتر و در عمق پنج کیلومتری زمین اعلام نموده است.

شبکه خبری تی آر تی ترکیه نیز در تصاویری از این حادثه ساختمان های ویران شده در دهکده اوزپینار را نشان داد.

خبرگزاری رویترز نیز با پوشش این حادثه نوشت که سه نفر از کشته شدگان این زمین لرزه نوجوان بودند.

به نوشته رویترز، در جریان این حادثه 21 تن صدمه دیدند. به گفته وزیر کشور ترکیه در جریان این زمین لرزه 1066 ساختمان و منزل مسکونی تخریب شد.

مرکز این زمین لرزه بخش روستایی در شمال غربی ایران بود. زلزله 5.7 ریشتری ساعت 9:13 به مرکزیت بخش قطور خوی به وقوع پیوست که پس از آن 27 پس لرزه در مرکز لرزه نگاری کشور در این منطقه به ثبت رسید. براساس اعلام مدیریت بحران آذربایجان غربی، این زمین لرزه در شهرهای سلماس، تازه شهر، خوی، زرآباد، ارومیه، تبریز و ترکیه حس شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1049

به "کشته شدن 9 تن و تخریب 1066 ساختمان در زمین لرزه در شرق ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 9 تن و تخریب 1066 ساختمان در زمین لرزه در شرق ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید