گشایش در مذاکرات اربیل و بغداد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، دیلان غفور نماینده اتحادیه میهنی در مجلس عراق به تشریح آخرین شرایط مذاکرات جاری میان بغداد واربیل پرداخت.

گشایش در مذاکرات اربیل و بغداد

وی اضافه کرد: دیدارهایی که هیات اربیل در بغداد با گروههای سیاسی عراقی انجام داده است تاثیر مثبتی در فرایند مذاکرات ایفا نموده است.

غفور تاکید نمود: بیشتر گروه ها با اقلیم همسو هستند و نمی خواهند که ساکنان اقلیم قربانی اختلافات شوند.آنها از توافق حمایت می نمایند.

این نماینده کُرد اضافه کرد: اختلافات فنی و و درباره یک بند از قانون بودجه است.

وی گفت: اقلیم شرحی از میزان صادرات نفت و شمار کارکنان و دیگر اطلاعات به بغداد ارائه داده است و انتظار داریم که طی دو روز آینده به توافق دست پیدا کنیم.

این در حالی است که اربیل و دولت مرکزی بغداد پس از چند ماه تبادل نظر و مذاکره به توافقی برای خاتمه دادن به بحران بودجه سال جاری منطقه کردستان عراق دست پیدا ننموده اند.

اربیل موافقت نموده بود روزانه 250 هزار بشکه نفت به عنوان شرط دستیابی به توافق در اختیار بغداد قرار دهد، اما شماری از نمایندگان مجلس اعلام کردند اربیل باید دو برابر این مقدار نفت در اختیار بغداد قرار دهد که نخست وزیر اقلیم کردستان عراق آن را خلاف قانون اساسی دانست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1850

به "گشایش در مذاکرات اربیل و بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش در مذاکرات اربیل و بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید