گفتگوی آمریکا و کره جنوبی درباره پیونگ یانگ و حادثه نفتکش ها در دریای عمان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، دیپلماتهای آمریکا و کره جنوبی درباره مسئله خلع سلاح کره و حادثه دو نفتکش در دریای عمان به صورت تلفنی با یکدیگر مصاحبه کردند.

گفتگوی آمریکا و کره جنوبی درباره پیونگ یانگ و حادثه نفتکش ها در دریای عمان

با همراهی قیمت تور عمان در ایام عید از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت که دیپلماتهای ارشد این کشور و آمریکا مذاکراتی تلفنی درباره سفر برنامه ریزی شده دونالد ترامپ به سئول و شرایط در شبه جزیره کره داشتند.

کانگ کوانگ وا، وزیر خارجه کره جنوبی نیز که در روسیه حاضر است دیشب به صورت تلفنی با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره سفر ترامپ به کره جنوبی بعد از نشست گروه 20 در اوساکا در 28 ژوئن تبادل نظر کردند.

دو طرف ابراز امیدواری کردند سفر ترامپ به کره جنوبی به تکمیل خلع سلاح شبه جزیره و صلح پایدار در این منطقه یاری کند. طرفین به ادامه همکاری و مشاوره های نزدیک با یکدیگر تاکید نمودند.

دو طرف همچنین بر ارتباط و مشورت درمورد مسائلی مانند شرایط خاورمیانه و حادثه دو تانکر نفتی در خلیج عمان توافق کردند.

وزیر خارجه کره جنوبی نیز اخیرا در جریان سفر به سه کشور حوزه اسکاندیناوی با درخواست از کره شمالی برای شروع اقدامات معین در راستای خلع سلاح تاکید نمود: آنچه کره شمالی را امن نگه خواهد داشت مذاکره خواهد بود، نه تسلیحات هسته ای.

مون جائه این پس از تبادل نظر با نخست وزیر سوئد نیز گفت که دو کره همچنان به ارتباط با یکدیگر به وسیله کانالهای مختلف ادامه می دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 968

به "گفتگوی آمریکا و کره جنوبی درباره پیونگ یانگ و حادثه نفتکش ها در دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی آمریکا و کره جنوبی درباره پیونگ یانگ و حادثه نفتکش ها در دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید