10 میلیارد دلار فاینانس چین گشایش اعتبار شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: معاون اول رئیس جمهور گفت: 10 میلیارد دلار فاینانس چین به مرحله گشایش اعتبار رسیده و این روند در سال های آینده هم رخ می دهد و می تواند روند رو به رشد کشور را سرعت دهد.

10 میلیارد دلار فاینانس چین گشایش اعتبار شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، اسحاق جهانگیری در شورای اداری استان گیلان، گفت: در زمینه فعالیت های اقتصادی که موضوع جدی تر و حساس تری بوده و باید تورم کنترل می شد، به عنوان یک فرد خارج از بدنه دولت و یک انسان اقتصادی معتقد هستیم یک دستاورد بی سابقه دولت در تاریخ کنترل تورم است که در مدت 16 ماه تورم از 40 درصد به 16 درصد رساند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انضباط اقتصادی قوی در دولت حاکم شده است، اضافه نمود: دولت به جای ریخت و پاش که به سود کسی نبود و به جای دست در جیب بانک مرکزی کردن و تحمیل فشار به مردم خودش متحمل فشار شد و جلوی افزایش تورم و نقدینگی را گرفت و تاکنون پیروز عمل نموده، به طوریکه تا آخر سال جاری تورم را به کمتر از 17 درصد می رساند در حالی که که پیش بینی سال گذشته برای سال جاری 25 درصد بود.

جهانگیری با اشاره به اینکه برای خروج از رکود تصمیمات مهمی گرفتیم گفت: 177 بند مصوبه ای که به عنوان بسته دوساله سال 93 و 94 تصمیم گیری کردیم بخشی به مجلس فرستاده شد تا تصمیم گیری گردد و دیدیم در شش ماهه نخست سال جاری رشد اقتصادی کشور چهار درصد شد در حالیکه در سال های 91 و 92 این رشد منفی بوده و رسیدن به رشد اقتصادی مثبت کار سخت و پیچیده ای بود.

وی با بیان اینکه کسی کاهش بهای نفت را پیش بینی ننموده بود، اعلام نمود: هیچ کس انتظار نداشت که نفت با چنین کاهشی روبرو گردد، قیمت نفت به رقم 40 دلار رسیده که دو اثر جدی بر کار دولت در پرداخت ها و مصارف ارزی که مربوط به واردات و صادرات کشور است، داشت.

معاون اول رئیس جمهور اضافه نمود: کاهش نفت در بودجه دولت اثرگذار است در سال های گذشته بخش اعظم بودجه دولت از فروش نفت تامین می شد و در سال90 از فروش نفت و میعانات 118 میلیارد دلار در بودجه دولت بوده است.

وی اضافه نمود: راه چاره اقتصاد مقاومتی در قالب مجموعه سیاست ها می تواند بسیار کارساز باشد و فکر می کنیم برنامه ای که ترسیم نموده ایم با همکاری مدیران، رشد اقتصادی به صورت مثبت استمرار می یابد و در سال 94 رشد اقتصادی مثبت و نرخ تورم کمتر از 16 درصد را ببینیم.

معاون اول رئیس جمهور اضافه نمود: در بخش عمرانی تصمیم گرفته شد طرح های نیمه تمام را به بخش خصوصی که آمادگی تکمیل این طرح ها را دارند واگذار کنیم و این کار در همه زمینه ها شامل ساخت مدرسه، راه آهن ، سد، فاضلاب و تمام طرح ها امکان پذیر است.

جهانگیری با تأکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، گفت: مدیری که نتواند در حوزه خود کاری را به بخش خصوصی واگذار کند نشان می دهد یک جای کار مشکل دارد.

وی اضافه نمود: 100 درصد بودجه عمرانی استان ها تاکنون پرداخت شده است.

معاون اول رئیس جمهور از افزایش بودجه عمرانی کشور در سال 94 اطلاع داد و گفت: چندین میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی اعتبار وجود دارد که پشتیبانی برای توسعه کشور است.

جهانگیری توضیح داد: 10 میلیارد دلار فاینانس چین به مرحله گشایش اعتبار رسیده و این روند در سال های آینده هم رخ می دهد و می تواند روند رو به رشد کشور را سرعت دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 835

به "10 میلیارد دلار فاینانس چین گشایش اعتبار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 میلیارد دلار فاینانس چین گشایش اعتبار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید