15 بیمار مبتلا به کرونا در نیشابور منتظر انتقال به بخش مراقبت های ویژه هستند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اگر چه علاوه بر آن هایی که در بخش ICU بستری شده اند، حدود 15 بیمار دیگر منتظر انتقال به بخش مراقبت های ویژه هستند اما به علت نبود تخت خالی در بخش مراقبت های ویژه امکان انتقالشان را برای بستری نداریم.

15 بیمار مبتلا به کرونا در نیشابور منتظر انتقال به بخش مراقبت های ویژه هستند

دکتر قاسم مشارموحد در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: هر چند در زمان آغاز بحران بیماری کووید 19 فقط 4 تخت ICU داخلی داشتیم ولی در حال حاضر این تعداد به بیش از 40 تخت ICU افزایش یافته که اکنون 100 درصد ظرفیت همان تخت ها هم تکمیل است.

وی ادامه داد: عمده افرادی که بر اثر کرونا فوت می نمایند، علائم تنفسی دارند و ریه های اکثرشان خیلی درگیر شده است. البته علت اصلی این اتفاق به دلیل عدم و یا دیر مراجعه کردن به پزشک و یا مراجعه به مراکزی است که صلاحیت درمان کووید را ندارند. این اقدامات موجب می گردد این بیماری سرکش گردد و در فازهای انتهایی که کاری از دست هیچ متخصصی برنمی آید و اقدامات پرستاری برای آن قابل انجام نیست، مراجعه نمایند. در این مراحل خیلی سخت می گردد بیماران را بازگرداند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اکنون در سطح کشور افراد جوان زیر 40 سال بسیار زیادی داریم که چون در ابتدای ظهور بیماری آن را سبک گرفتند، از دستشان می دهیم.

وی توضیح داد: با توجه به شرایطی که الان در شهرستان وجود دارد و شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی، نمی توان انتظار بهبود شرایط را داشت. تا زمانی که محدودیت ها اعمال نگردد، باید شاهد درگیر شدن بیشتر و فرایند صعودی بیماری باشیم.

مشارموحد اظهار کرد: در حال حاضر بیمارانی داریم که نیازمند بستری هستند ولی به دلیل کمبود تخت نمی توانیم آن ها را بستری کنیم؛ به همین علت در منزل پایش می کنیم.

مراکز تجمعی در شهرستان همچنان فعال هستند

وی اعلام کرد: شرایط اصلا مناسب نیست. مراکز تجمعی در شهرستان همچنان فعال است و تعداد بسیاری از مردم در این مراکز رفت و آمد دارند و هیچ ترسی از این ویروس و عوارض آن ندارند.

وی گفت: در حال حاضر 520 تخت فعال بیمارستانی داریم که ظرفیت تمام آن ها تکمیل است. اکنون نزدیک به 220 بیمار کرونایی در بیمارستان های شهرستان بستری هستند و این حداقل آماری هست که ارائه می دهیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه 50 درصد ظرفیت تخت های نیشابور به بیماران کرونا اختصاص پیدا نموده، عنوان نمود: تمام بیماران شهرستان اعم از اطفال، زنان، زایمان، جراحی ها، حوادث ترافیکی و تصادفات داخلی و... فقط با یک بیمارستان دیگر پوشش داده می گردد که مسائل بسیاری را برای ما به وجود آورده است.

وی عنوان نمود: سبزوار 5 بیمارستان داخل شهری و دو بیمارستان داخل شهرستان های اطراف دارد که شرایط را خیلی برای شان مهیاتر می نماید ولی ما به علت کمبود تختی که در سطح شهرستان از گذشته داشتیم، از نظر درصد اشغال تخت شرایط مطلوبی نداریم؛ به طوری که از یک ماه قبل درصد اشغال تخت در کل بیمارستان ها بالای 85 درصد است.

20درصد کادر درمان درگیر ویروس کرونا هستند

مشارموحد توضیح داد: آمارها و شرایط فعلی موجب خستگی مفرط و کاهش انگیزه کادر درمان و پزشکی این بیمارستان ها شده و از سویی موجی که در مثبت شدن تست همکاران کادر درمان ایجاد شده، جزو مهم ترین دغدغه های ماست. در حال حاضر حدود 20 درصد کادر درمان درگیر ویروس کرونا بوده و حتی بعضی مجددا به این ویروس منحوس مبتلا شدند که نیازمند قرنطینه هستند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: بعضی از کادر درمان با وجود اینکه تست مثبت هستند اما حال عمومی بهتری دارند در داخل بخش ها بالای سر بیمارانی که کووید مثبت هستند، به فعالیت خود ادامه می دهند و به نوعی با از خود گذشتگی ارائه خدمت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1636

به "15 بیمار مبتلا به کرونا در نیشابور منتظر انتقال به بخش مراقبت های ویژه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 بیمار مبتلا به کرونا در نیشابور منتظر انتقال به بخش مراقبت های ویژه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید